به گزارش پارس به نقل از مهر، عادل عبدالمهدی امروز در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای عضو اوپک باید با همکاری یکدیگر و بررسی اوضاع تصمیم مناسب را بگیرند. هر یک از کشورهای عضو دیدگاه هایی دارند ولی با این حال باید اتحاد اوپک حفظ شود.

وزیر نفت عراق با اعلام اینکه این امیدواری وجود دارد که قیمت نفت در اوایل سال ٢٠١٦ میلادی بازسازی شود، تصریح کرد: باید تا آن زمان منتظر ماند و دید که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست چهارم دسامبر (١٣ آذرماه) در وین اتریش چه تصمیمی می گیرند.

این مقام عراقی با تاکید بر ضرورت اجرای راهکارهایی برای بهبود قیمت نفت، اظهار داشت: اتحاد اعضای اوپک برای مدیریت بازار نفت باید حفظ شود.

وزیر نفت عراق با بیان اینکه در حال تلاش برای پیشبرد راهکارهایی قاطعانه هستیم تا قیمت‌های جهانی نفت خام بهبود یابد، در خصوص اتفاقات پشت درهای بسته در نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز توضیح داد: دستور کار، پیش نویس بیانیه پایانی سومین نشست سران GECF و پیام این اجلاس برای کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (کاپ ٢١) در پاریس را آماده کردیم.

وزیر نفت عراق با مثبت ارزیابی کردن نشست امروز صبح وزیران عضو مجمع، خاطرنشان کرد: بعدازظهر امروز هفدهمین نشست عادی وزارتی برای انتخاب دبیرکل، مسایل مالی و بودجه دبیرخانه و سرانجام انتشار بیانیه پایانی آغاز خواهد شد.

این عضو کابینه دولت عراق در پایان خاطرنشان کرد: بازارهای جهانی نفت خام هم اکنون شرایط دشواری را پیش رو دارد و بازار با مازاد عرضه روبروست و قیمت‌های جهانی نفت خام هنوز در سطح پایینی قرار دارد.