به گزارش پارس، یکی از مسافران پرواز شماره 7405 تهران آبادان هواپیمایی کیش‌ایر با اشاره به سرگردانی مسافران در فرودگاه مهرآباد به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: برای عزیمت به آبادان از ساعت 6 صبح امروز در فرودگاه مهرآباد هستم، اما با این حال پس از گذشت 4 ساعت هیچکدام از مسافران  نمی‌دانند پرواز ساعت 8:20 دقیقه تهران-آبادان قرار است چه ساعتی انجام شود.

وی با بیان این‌که اصلا مشخص نیست این پرواز انجام می‌شود یا خیر، افزود: مسئولان هواپیمایی کیش‌ایر در فرودگاه مهرآباد نیز پاسخی درستی به اعتراض مسافران نمی‌دهند و تنها از حربه قدیمی استفاده کرده و می‌گویند هواپیما نقص فنی دارد.

وی ادامه داد:‌اگر هواپیما نقص فنی دارد که باید یا پرواز را کنسل کنند یا این‌که با یک هواپیمای جایگزین پرواز را انجام دهند.

به گزارش تسنیم، تاخیر پروازی یکی از معضلات همیشگی پروازهای داخلی بوده است، مسئله‌ای که برخی ایرلاین‌ها در آن گوی سبقت را از سایر ایرلاین‌ها ربوده‌اند به‌طوریکه بعید به نظر می‌رسد تا سال‌های سال این رکود توسط شرکت‌های هواپیمایی دیگر شکسته شود.

شرکت‌های هواپیمایی داخلی پروازهای مردادماه امسال را با تاخیری معادل سه ماه انجام دادند. در این ماه 4هزار و 733 پرواز توسط 14 ایرلاین داخلی انجام شد که 2235 پرواز با تأخیر 135 هزار و 176 دقیقه‌ای انجام شده است. در واقع ایرلاین‌ها پروازهای خود را با 93 روز تأخیر (کمی بیش از سه ماه) انجام دادند.

در این بین مشخص نیست برنامه دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری آیا برنامه‌ بازدارنده‌ای در راستای رعایت حقوق مردم در پروازهای مسافری دارد یا خیر. تا امروز که ایرلاین‌ها در بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری جولان می‌دهند و تا توانسته‌اند حقوق مردم را نادیده گرفته‌اند.