به گزارش پارس به نقل از ایرنا، مجموع دارایی ثروتمندترین های آسیا - اقیانوسیه در سال 2014 از مرز 15.8 هزار میلیارد دلار گذشت و با این رقم همتایان خود در آمریکای شمالی را پشت سر گذاشتند.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای 'نیو استریت تایمز' مالزی، نتایج مطالعه مرکز مدیریت ثروت 'آر.بی.سی' نشان می دهد منطقه آسیا – اقیانوسیه در حال حاضر بالاترین شمار افرادی که درآمد خالص آنها در سال 2014 حدود چهار میلیون و 690 هزار دلار بوده است را داراست، در حالی که این رقم برای پردرآمدترین افراد شمال آمریکا چهار میلیون و 680 هزار دلار گزارش شده است.

'بارند جانسونس' رئیس بخش آسیایی مرکز مدیریت ثروت 'آر.بی.سی'، گفت که کشورهای آسیا – اقیانوسیه در تولید ثروت سرعت قابل توجهی دارند و به نظر نمی رسد این امر در آینده ای نزدیک متوقف شود.

وی تصریح کرد به رغم برخی از مسائل اقتصادی موجود، پیش بینی می شود ثروت این منطقه در مقایسه با سایر نقاط جهان بیشتر باشد.

نتایج این تحقیقات همچنین پیش بینی می کند بیشترین ثروتمندهای جدید از کشورهای در حال ظهور از جمله چین، هند، اندونزی و تایلند باشند.

ثروت در چین و هند در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و می توان پیش بینی کرد این دو کشور در سطح منطقه ای و بین المللی از کشورهای پیشرو باشند.

این دو کشور 10 درصد از افراد با درآمد خالص بالا را در اختیار دارند و همچنین 17 درصد از افزایش جهانی در ثروت های جدید از سال 2006 را به خود اختصاص داده اند.

چین 890 هزار میلیونر دارد که این افراد در مجموع تا سال گذشته چهار هزار میلیارد و 500 میلیون دلار ثروت داشته اند.

هند نیز با رشد سریع خود در زمینه دارا بودن میلیونرها در حال حاضر پس از یک رشد 26.3 درصدی حدود 198 هزار میلیونر دارد که این افراد 785 میلیارد دلار ثروت در اختیار دارند.