به گزارش پارس به نقل از ایرنا، علیرضا عبادی با بیان اینکه هم اکنون فازهای ٢٠ و٢١ از پیشرفت ٨٠ درصدی برخوردار هستند، تصریح کرد: حفاری چاههای فازهای ٢٠ و ٢١ به موازات هم در حال انجام است، به نحوی که در موقعیت فاز ٢١ در حال انجام عملیات تکمیلی چاه چهارم و در موقعیت فاز ٢٠ نیز در حال عملیات تکمیلی چاه سوم هستیم.

سرپرست فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی درباره عملیات لوله گذاری این فازها نیز، افزود: لوله گذاری فاز ٢١ به پایان رسیده است و در حال حاضر ٤٠ کیلومتر از فاز ٢٠ لوله گذاری شده است.

وی متوسط عملیات لوله گذاری فاز ٢٠ را ٢,٥ کیلومتر در روز اعلام کرد و گفت: اگر با همین سرعت پیش رویم تا سه هفته آینده عملیات لوله گذاری فاز ٢٠ نیز به پایان می رسد.

عبادی درباره پالایشگاه خشکی نیز گفت: هم اکنون در حال انجام مراحل راه اندازی یوتیلیتی پالایشگاه خشکی هستیم تا بتوانیم این واحد را تا مهرماه وارد مدار کنیم.

به گفته وی با راه اندازی واحد یوتیلیتی پالایشگاه خشکی، سایر واحدهای فرایندی پالایشگاه نیز به ترتیب وارد مدار می شوند.

سرپرست فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده گاز فاز ٢١پارس جنوبی امسال وارد شبکه سراسری خواهد شد.

گفتنی است، طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه یک میلیون و ٥٠ هزار تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی و تثبیت شده برای صادرات و بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات در اولویت وزارت نفت قرار دارد.