به گزارش پارس به نقل از ایسنا عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از باند دوم محور ساوه - بوئین زهرا اظهار کرد: در این هفته در سراسر کشور طرح‌های مختلفی در حوزه‌های دریایی، ریلی، هوایی، زمینی، مسکن و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد و در استان مرکزی نیز در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های مختلفی همچون ارتقای ایستگاهی در حوزه ریلی و دو خطه کردن محور اراک به سمت بروجرد، قم و خمین در حال طراحی است.

وی افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح استان در هفته دولت، لایتینگ فرودگاه اراک است.

آخوندی گفت: در حوزه بزرگراهی نیز یکی از مهمترین پروژه‌های استان محور ساوه - بوئین زهراست که یکی از پروژه‌های مهم شمالی- جنوبی کشور بوده و اهمیت آن از حمل و نقل حومه‌ای بیشتر است.

وی به قطعه الف باند دوم محور ساوه - بوئین‌زهرا که امروز به بهره‌برداری رسید، اشاره کرد و گفت: در همین قطعه روزانه به میزان 14 هزار خودرو ترافیک وجود دارد که 50 درصد آن ترافیک سنگین است.

به گزارش ایسنا، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونان وی، علاوه بر پروژه محور ساوه - بوئین زهرا، شش پروژه دیگر در حوزه‌های مختلف ادارت کل زیر مجموعه شورای حمل و نقل استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسند.

این شش پروژه شامل افتتاح مسکن مهر در شهر مهاجران و همزمان در پنج شهر دیگر به تعداد 8728 واحد، افتتاح مجتمع خدماتی–رفاهی گندم‌زار واقع در کیلومتر 54 محور اراک-سلفچگان، افتتاح پروژه لایتینگ فرودگاه اراک، افتتاح احداث باند دوم محور اراک - خمین به طول 20 کیلومتر، افتتاح نوسازی و تطویل خطوط ایستگاه‌های قطار اراک و سواریان و سمنگان و باغیک، افتتاح احداث باند دوم اراک – فرمهین به طول هشت کیلومتر است.