به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، علی قنبری معاون وزیر جهادکشاورزی، با اعلام این خبر، افزود :دولت برای تامین ذخایر استراتژیک مجوز واردات 300 هزار تن شکر به شرکت بازرگانی دولتی داده است که تا به امروز برای واردات 150 هزار تن آن از برزیل اقدام شده است.

وی خاطر نشان کرد: محموله 150 هزار تنی شکر خام در حال ورود به کشور است که بعد از تصفیه در کارخانجات داخلی به عنوان ذخایر استراتزیک ذخیره می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ، ادامه داد: برای اشتغال زایی و کمک به کارخانه‌های تصفیه کننده شکر این محصول به صورت خام به کشور می آید و یک مرحله فرآوری و ارزش افزوده بر روی آن انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این نیاز از منابع داخلی تامین نمی‌شود، اظهار داشت:  مصرف سالانه کشور 2 میلیون و 200 هزار تن است که در سال جاری یک میلیون و 400 هزار تن از این نیاز در داخل کشور تامین می‌شود.

به دلیل نزدیکی فصل برداشت مجوز واردات شکر به بخش خصوصی داده نشده است

قنبری تاکید کرد: حدود 800 هزار تن از نیاز کشور باید از خارج کشور تامین شود که 300 هزار تن آن در قالب ذخایر استراتژیک و مابقی آن که در حدود 400 تا 500 هزار تن است از طریق بخش خصوصی وارد می‌شود.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه به فصل برداشت چقندر و نیشکر نزدیک هستیم، دولت مجوز واردات این کسری را به بخش خصوصی نداده است.