پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رئیس دانشگاه بصیر گفت: حمایت از تولید داخلی فقط به مردم محدود نمی شود و باید روی کیفیت و ارتقای سطح محصولات کوشید.

قاسم انصاری رنانی رئیس دانشگاه بصیر در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» در خصوص کاهش تقاضای مردم نسبت به تولیدات ساخت داخل، به عدم کیفیت و کمبود خدمات پس از فروش  اشاره کرد و گفت: این موضوع با نصیحت و توصیه حل نمی شود.

وی با اشاره به میزان بیکاری کارگران و تعطیل شدن کارخانه های تولید داخلی به دلیل ورود کالاهای خارجی گفت: این موضوع یک مفهوم مهم و استراتژیک است، مردم، مسئولین، تولید کنندگان و کارگران همه باید به منافع ملی توجه کنند، این مفهومی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره می کنند و کاملا هم درست است و همه جای دنیا  به این رویه عمل می کنند.

رئیس دانشگاه بصیر در ادامه اظهار داشت: وقتی قرار است در حمایت از تولید داخلی به بخش عملیاتی آن برسیم به مشکل برمی خوریم چرا که وقتی یک مشتری قصد خرید یک کالا را دارد به قیمت و کیفیت و بسته بندی و زیبایی آن کالا نگاه می کند، البته به منافع ملی هم فکر می کند، فکر نکنید که مردم اصلا به این قضایا فکر نمی کنند، اما اگر ما به آن فاکتور های اصلی که قیمت، کیفیت، زیبایی و تعمیرات و دوام آن کالا است فکر نکنیم، مشتری داخلیمان را از دست داده‌ایم و نمی توانیم جذبشان کنیم. 

انصاری با بیان این مطلب که با نصیحت کردن مردم به خرید کالای ایرانی این مشکل برطرف نمی شود، افزود: اگر چه مردم ما مردمی احساسی و عاطفی هستند و می فهمند که باید این کار را در کنار مسائل دیگر داشته باشند، اما حمایت از تولید داخلی فقط به محدود مردم نمی شود و باید روی کیفیت و ارتقای سطح محصولات کوشید.

وی در خصوص تعریف کیفیت نیز گفت: ما در مدیریت یک تعریفی برای آن داریم که می گوییم کیفیت یعنی رضایت مشتری، ما برای بالا بردن کیفیت فیزیکی نیاز به سرمایه‌گذاری و تکنولوژی داریم که در این  مورد ضعیف هستیم و در بحث مدیریت و بازاریابی نیاز به مراوده و معرفی و تعمیرات و خدمات بعد از فروش و زنجیره تامین داریم.

رئیس دانشگاه بصیر در پایان خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاران داخلی نرخ بهره بسیار بالا است و آنها می کوشند تا این نرخ بهره را در سودشان جبران کنند، تا بعد بتواند به سود برسند، که این مستلزم یک رقابت خیلی سنگین با کالا های خارجی است که تقریبا میسر نیست، بنابراین باید مجموعه ای فکر کرد و فقط با توصیه قابل حل نیست  و به امید روزی که بتوانیم به کالاهای ایرانی افتخار کنیم.