به گزارش پارس، محمد فرید در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزود: برای رعایت حال روزه داران با ابلاغ قیمت‌های جدید فرآورد‌ه‌های لبنی نرخ این محصول تا پایان ماه مبارک رمضان افزایش نخواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: صنایع لبنی موافق افزایش قیمت لبنیات نیستند زیرا افزایش قیمت لبنیات با مصرف این محصول رابطه معکوس دارد و در نهایت باعث کاهش فروش و درآمد تولید کنندگان این بخش خواهد بود.
نائب رئیس انجمن صنایع لبنی، ادامه داد:  افزایش نرخ شیر خام و سایر هزینه‌های تحمیلی به صنایع، هزینه تولید این محصول را افزایش می‌دهد که متعاقب آن منجر به افزایش قیمت تمام شده فرآورده‌های لبنی می‌شود اما این امر در نهایت به‌نفع تولید کننده نخواهد بود.
وی اظهار داشت: برای جلوگیری از افزایش قیمت لبنیات راه‌حل‌های مختلفی به دولت ارائه شد اما مورد استقبال آنها قرار‌ نگرفت.
وی در پایان گفت: سالانه 5.3 میلیون تن شیر خام جذب کارخانه‌های لبنی می‌شود که حدود 10 درصد این میزان در قالب انواع فرآورده‌های لبنی به خارج صادر می‌شود.
گفتنی است که محمد رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست امروز خود با خبرنگاران به‌مناسبت روز صنعت در رابطه با دلایل موافقت با افزایش 10درصدی نرخ لبنیات به تسنیم گفت: براساس مصوبه سال گذشته ستاد تنظیم بازار باید شیر با قیمت 1440 تومان به فروش می‌رسید و مابه‌التفاوت قیمت آن که قبلاً 1330 تومان بوده از سوی دولت پرداخت می‌شد. بر همین اساس قرار شد ماهانه 75 میلیارد تومان به دامداران یارانه شیر پرداخت گردد اما فقط 3 ماه این مبلغ پرداخت شد.
نعمت‌زاده اضافه کرد: دولت در سال جاری به این نتیجه رسید که نمی‌تواند یارانه شیر را پرداخت کند، به همین منظور افزایش 10درصدی 3 قلم کالای لبنی از جمله شیر، ماست و پنیر را تصویب نمود.