به گزارش پارس به نقل از مهر، رضا اسماعیلی پور ظهر امروز در دیدار با استاندار کرمان گفت: ۴۴ هیات تشخیص و ۲۲ هیات حل اختلاف در استان مشغول فعالیت است که سال گذشته ۴ هزار پرونده به این مراکز ارجاع شده و برای ۳ هزار پرونده رای صادر شده است.

رضا اسماعیلی پور تعداد بازرسان اداره کار را ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد بازرس جوابگوی نیاز این اداره کل نیست.

وی افزود: سال گذشته حدود ۱۸ هزار بازرسی از کارگاه ها انجام شده است.

وی حضور اتباع بیگانه را یکی از معضلات اساسی استان ذکر کرد و گفت: اتباع بیگانه بسیاری از فرصت های شغلی استان را ربوده اند به طوریکه نزدیک به ۷۰ هزار شاغل افغانی در استان داریم که ۳ هزار نفر از آنها به صورت قانونی و بقیه غیرقانونی کار می کنند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون نیز در این دیدار با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان به بانکهای عامل معرفی شده اند گفت: اما کمتر از ۱۰ درصد اعتبارات جذب شده است.

محمد خواجه زاده از صدور بیش از ۴۵ هزار مجوز مشاغل خانگی از سال ۹۰  خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۴۹ میلیارد تومان تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳ مرکز کاریابی در سطح استان مشغول فعالیت است افزود: سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۵۷۴ نفر کارجو به این مراکز مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۸۰۰ نفر مشغول به کار شده اند.

وی به فعال شدن ۸ مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات رسانی کارآفرینی اشاره کرد و گفت: این مراکز به منظور هدایت منابع و سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری مطلوب تشکیل شده اند که در حال حاضر یک مرکز در شهرستان رفسنجان و مابقی در مرکز استان فعال هستند.