به گزارش پارس به نقل از تسنيم، عبداکریم رجبی، ظهر امروز در شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان گلستان و برای کاهش ضرر و زیان شالیکاران فرصتی گرفتیم تا کشاورزان کشت جایگزین انتخاب کرده و از نظر اقتصادی نیز ضربه نخورند.
وی افزود: دولت تلاش می‌کند تا با وجود تحریم‌های ظالمانه منابع را به ویژه در بخش طرح تحول سلامت، سیاست خارجی و کنترل تورم مدیریت کند.
نماینده مردم کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان گلستان در بخش اشتغال جزء استان‌هایی بود که از آخر دوم بودیم و استانی هستیم که در برخی شاخصه‌ها از استان سیستان و بلوچستان هم عقب‌تر هستیم.
به گفته وی، استان گلستان استانی کشاورزی است و می‌طلبد همه تلاش کنیم تا کشاورزی رونق پیدا کند از جمله در بخش مکانیزاسیون و تسهیلات که سود تسهیلات بالا است و کشاورزان نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
رجبی تاکید کرد: مدیریت آبیاری و اصلاح بذر باید انجام شود، در سال گذشته قرار بود 12 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی تبدیل به آبیاری قطره‌ای شوند و هم‌اکنون بیش از 60 درصد آن انجام شده است.
وی با اشاره به گندم استان گلستان گفت: استان گلستان بهترین نوع گندم را در کشور دارد که به صورت خام به دیگر استان‌ها می‌رود و پس از فرآوری با قیمت بالاتر به استان برمی‌گردد و باید با ایجاد صنایع تبدیلی ارزش افزوده را در استان ایجاد کنیم.