به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر 22 اردیبهشت 94 در مراسم نمادین افتتاح واحدهای مسکن مهر استان سمنان گفته بود: در 19 ماه فعالیت دولت یازدهم 480 هزار واحد مسکن مهر به مالکان تحویل داده شده و بیش از 260 هزار واحد مسکونی داریم که ساخت آن تمام شده ولی به خاطر تامین نشدن زیرساخت ها امکان تحویل و اسکان در آنها وجود ندارد.

وی با بیان این‌که دو میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در کشور در دست ساخت بوده است، افزود: تاکنون یک میلیون و 420 هزار واحد مسکونی افتتاح شده است.

اصغری مهرآبادی مهم‌ترین مشکل در واگذاری مسکن مهر را کمبود اعتبارات عنوان و تصریح کرد: بیش از 260 هزار واحد مسکونی داریم که ساخت آن تمام شده ولی به خاطر تامین نشدن زیرساخت ها امکان تحویل و اسکان در آنها وجود ندارد که تا چند ماه آینده این مشکل رفع خواهد شد.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری در نشست خبری عصر دیروز گفت: «در مسکن اقداماتی قبلا شد که برای این دولت مشکلاتش باقی ماند. صدها هزار خانه به عنوان مسکن مهر باقی ماند که باید تکمیل شود. در مناطقی ساخته شده بود که اصلا مناسب نبود در برخی شهرها. اسمش مسکن بود ولی مسکن نبود. یعنی سکونتی را ایجاد نمی‌کرد و نمی‌توانستند مردم آنجا سکون و آرامشی پیدا کنند. دولت در این زمینه بار بزرگی بر دوشش افتاده است. ما در این دولت حدود 425 هزار واحد مسکن مهر را با وجود مشکلات تکمیل کردیم. خیلی مشکلات بزرگی داشتیم و البته ناچاریم این را ادامه بدهیم و خواهیم داد.»

اعلام آمارهای متفاوت یکی از ویژگی‌های دولت یازدهم در تقریبا دو سال سپری شده از عمر آن بوده است. اختلاف 55 هزار واحدی آمار تحویل واحدهای مسکن مهر رئیس‌جمهوری و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تازه‌ترین نمونه از این دست است.

در 22 ماه اخیر اعلام آمارهای متفاوت اقتصادی از سوی "بانک مرکزی"  و "مرکز آمار ایران" به محلی برای کشمکش غیرمستقیم این دو نهاد تبدیل شده است. چند روز پیش شورای عالی آمار مصوب کرد که فقط مرکز آمار ایران متولی اعلام آمارهای اقتصادی است، اما بلافاصله رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد به انتشار آمارهای تخصصی در حوزه‌های تورم و رشد اقتصادی ادامه خواهد داد.