به گزارش پارس به نقل از مهر، در فروردین و اردیبهشت امسال تولید خودروی سواری ۱۵۰ هزار و ۵۵۶ دستگاه اعلام شده که در مقایسه با فروردین و اردیبهشت سال ۹۳ رشد ۲۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد. ب
 
در فروردین و اردیبهشت ماه امسال تولید وانت بالغ بر ۸ هزار و ۵۴۷ دستگاه، مینی بوس ۹۴ دستگاه؛ اتوبوس ۱۵۷ دستگاه و کامیون به تعداد ۲ هزار و ۵۷۲ دستگاه تولید شده است.
 
همچنین در فروردین و اردیبهشت ماه امسال عمده‌ترین خودرهای سواری تولید شده شامل تیبا دوگانه سوز به تعداد ۲۱ هزار و ۶۲۳ دستگاه؛ تیبا به تعداد ۱۲ هزار و ۶۴۷ دستگاه، پژو پارس ۲۳ هزار و ۳۰۶ دستگاه؛ پژو ۴۰۵ به تعداد ۱۸ هزار و ۱۱۴ دستگاه؛ پژو ۲۰۶ به تعداد ۱۸ هزار و ۳۵ دستگاه؛ پراید نسیم و صبا به تعداد ۲۰ هزار و ۱۸۱ دستگاه؛ تولید شده بود.
 
همچنین در این مدت؛ سمند به تعداد ۱۲ هزار و ۵۹۱ دستگاه؛ پراید به تعداد ۱۱ هزار و ۳۳۴ دستگاه؛ نسیم و صبای دوگانه سوز به تعداد ۲ هزار و ۸۷۱ دستگاه؛ رانا  ۴ هزار و ۳۴۶ دستگاه؛ دنا ۴ هزار و ۶۹ دستگاه؛ سراتو به تعداد یک هزار و ۵۴۳ دستگاه؛ محصولات رنو ۲ هزار و ۱۳۶ دستگاه؛ پارس تندر به تعداد یک هزار و ۴۷۸ دستگاه؛ MVM  به تعداد ۵ هزار و ۸۵۷ دستگاه و X۱۰۰ به تعداد ۲۲۳ دستگاه، تندر ۹۰ به تعداد یک هزار و ۹۶۰ دستگاه تولید شده است.