به گزارش پارس ؛ ابوالفضل قناعتی در گفت‌‌وگو با تسنیم‌، درباره تک نرخی شدن بنزین و تأثیر آن در نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس،‌ اظهار داشت: نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس برای سال جاری افزایش ۲۰ درصدی داشت که رقم خوبی برای تاکسی‌ها محسوب می‌شود و بخش خصوصی اتوبوسرانی هم به خوبی از این افزایش منتفع شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ سوخت برای تاکسی‌ها فرقی نکرده است هرگونه افزایش خلاف مقررات است و باید طبق تعرفه‌ مصوب سال جاری نسبت به دریافت کرایه تا پایان سال جاری اقدام شود. بنابراین به این بهانه‌ هیچ راننده‌ای نمی‌تواند افزایش نرخی در کرایه‌های حمل و نقل عمومی داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: سال‌ گذشته حدود ۱۴-۱۵ درصد افزایش نرخ کرایه مصوب شد این در حالی است که افزایش ۲۰ درصدی کرایه‌ها که نیز بیش از افزایش حقوق کارمندان در سال جاری است و جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تغییری در نرخ سوخت تاکسی‌ها اعمال شود بررسی جدیدی صورت خواهد گرفت تا بدانیم تأثیر آن چه میزان است اگر تأثیر زیادی نداشته باشد با توجه به اینکه افزایش نرخ خوب و قابل توجهی صورت گرفته است،‌ نیازی به تغییر در نرخ کرایه‌ها نیست.