به گزارش پارس به نقل از ایسنا  وزیر کار از اقدامات انجام گرفته درباره بیمه کردن کارگران غیررسمی خبر داد و افزود: خوشبختانه در این راستا توانستیم 8 میلیون و پانصد هزار نفر از این کارگران را تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دهیم.

علی ربیعی در جمع نمایندگان تشکلهای کارگری، کارفرمایی و تعاون‌گران آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تعامل بیشتر ادارات زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نهادهای مدنی، از تشکیل چهار تشکل بزرگ در خانواده این وزارتخانه خبر داد و افزود: این تشکل‌ها به صورت واقعی و ملموس با زندگی مردم در ارتباط هستند.

وی به سهام عدالت کارگران و بیمه کارگران ساختمانی و نیز تامین مسکن بازنشستگان از طریق مسکن اجتماعی اشاره کرده و گفت: این برنامه ها نیز از اولویت کاری این وزارتخانه هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال از خانواده به عنوان اصلی ترین بنیان همدلی، اظهار کرد: با پیوندی که با شرکاء اجتماعی وجود دارد یک بدنه یکپارچه در این وزارتخانه به وجود آمده است.

ربیعی همچنین اشتغال ایتام جامعه را یکی از ضروریات مهم عنوان کرد و از اقدامات و برنامه ریزی های انجام گرفته توسط وزارت در جهت تامین اشتغال این افراد خبر داد.