به گزارش پارس به نقل از فارس، امروز قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی با رشد 41 سنت بشکه‌ای 68 دلار به فروش رفت.

قیمت وست تگزاس آمریکا هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته بشکه‌ای 60 دلار و 93 سنت معامله شد.

به گزارش رویترز، آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی است ذخایر نفت خام آمریکا برای نخستین‌بار در 4 ماه گذشته کاهش یافت و به 3.9 میلیون بشکه در هفته گذشته رسید.

شواهد حاکی از این است بعد از ماه‌ها مازاد عرضه سنگین نفت بازار به حالت تعادل می‌رسد.

براساس این گزارش، رشد تقاضای بیش از انتظار و کاهش عرضه و ذخیره نفت آمریکا قیمت نفت را 50 درصد بالاتر از کمترین زمان 6 سال گذشته در ماه ژانویه افزایش داد.

تاماس بارگا تحلیلگر اتحادیه نفتی PVM در لندن گفت:‌بازار نفت را ذخیره نفت آمریکا و جنگ یمن تحت تاثیر قرار داده است چالشی که به باور برخی تحلیلگران می‌تواند تولید نفت را در منطقه خاورمیانه به چالش بکشد.

یمن با اینکه سهم کمتری در تولید نفت دارد اما به دلیل همجواری با عربستان سعودی،  بزرگترین کشور صادرکننده نفت جهان که با همکاری هم‌پیمانانش در حال جنگ با یمن است، تولید و عرضه نفت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بزرگترین کشورهای صادرکننده عضو اوپک ماه آینده در وین گرد هم می‌آیند اما انتظار توافق بر سر تولید وجود ندارد.

یک مقام ارشد اوپک روز چهارشنبه تأکید کرد که گروه اوپک باید به استراتژی تعیین سهم بازار متمرکز شوند.یک نماینده اوپک به رویترز گفت کارتل‌های بزرگ نفتی جهان  می‌خواهند که تولیدکنندگان اصلی غیر اوپک را برای ایجاد تعادل در عرضه به میز جلسات بکشند.

براساس این گزارش، پیش از این کشورهای عضو اوپک بارها کشورهای غیرعضو مانند روسیه را عامل اصلی عرضه بیش از تقاضا در بازار جهانی مطرح کردند و لزوم کاهش سهم تولید آنها را خواستند.