به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، رضا ترکاشوند اظهار کرد: بیشترین حجم صادرات تخم‌مرغ به کشورهای همسایه مانند افغانستان و عراق صورت گرفت و مابقی آن به دیگر کشورها از جمله تاجیکستان، آذربایجان، ترکمنستان، عمان، ارمنستان، بحرین و... صادر شد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا رکورد صادرات تخم‌مرغ را با تزریق سرمایه 50 میلیارد تومانی صنعت طیور بزنیم، چرا که پتانسیل صادرات 100 هزار تنی تخم‌مرغ در سال جاری نیز وجود دارد. البته با مذاکراتی که با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته، این سرمایه 50 میلیارد تومانی تا هفته آینده به صندوق حمایت از صنعت طیور بازمی گردد و با استفاده از این اعتبار می‌توانیم به توسعه صادرات تخم‌مرغ امیدوار باشیم.

ترکاشوند همچنین در خصوص صادرات تخم‌مرغ به روسیه اظهارکرد: صادرات تخم‌مرغ به روسیه همچنان در حال طی مراحل نهایی است. هیات روسی از مراکز تولید تخم‌مرغ ایران بازدید کرده‌اند، اما هنوز توافق با این کشور برای صادرات صورت نگرفته است؛ به دلیل اینکه آنها خواهان اجرای برخی استانداردها در تولید تخم‌مرغ بودند و در نهایت این استانداردها نیز اعمال شده است.

وی همچنین در خصوص میزان تولید تخم‌مرغ در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته 920 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز به همین اندازه برسد، اما نوسانات بازار این محصول در سالی که گذشت به گونه‌ای بود که در نیمه اول قیمت تخم‌مرغ حدود قیمت کنونی بود و در نیمه دوم نیز با وجود انتظار برای افزایش قیمت و جبران زیان تولیدکنندگان این گونه نشد و می‌توان گفت مرغداران در سال گذشته در هیچ مقطعی نتوانستند محصول خود را به قیمت منطقی کیلویی 4100 تومان بفروشند.