به گزارش پارس به نقل از ایرنا، از زمان حضور چینی ها در بازار خودروی ایران، هیچگاه آنها تا این حد به ادامه حضور خود در بازر ایران مطمئن نبودند زیرا در حال حاضر تاکید دارند که برای رقابتی جدی با سایر رقبای خودرویی در ایران آمادگی کامل دارند.


از چهار سال پیش تحت تاثیر تحریم های بین المللی و خروج خودروسازان خارجی، چینی ها توانستند پای خود را در بازار خودروی ایران باز و مستحکم کنند به گونه ای که آنها متوجه شدند اگر بخواهند در بازار خودروی ایران ماندگار شوند باید به سرعت در راستای ارتقای کیفیت محصولات خود حرکت کنند.

اگرچه کارشناسان معتقدند خودروهای چینی در حال تولید در کشور از دو جنبه به روز بودن ظاهر خودرو و قیمت تا حدی نیازهای مصرف کنندگان را برآورده می کنند، اما با ورود خودروسازان جهانی تولید خودرو جدید با قیمت مناسب در کشور آغاز شده و چینی ها ممکن است این مزیت رقابتی را تا حد زیادی از دست بدهند.

ازسوی دیگر مدیرعامل خودروسازی لیفان چین در حاشیه نمایشگاه خودروی چین در جمع خبرنگاران اعزامی به این نمایشگاه اعلام کرد به بیانیه سوییس و توافق احتمالی بین ایران و کشورهای 1+5 نگاه مثبت داریم چرا که این توافق موجب ثبات ارز، افزایش نقل و انتقالات مالی و در نهایت توسعه تجارت بین ایران و سایر کشورها خواهد شد.

مارک تیمبر با بیان اینکه با رفع تحریم ها روابط کاری بین لیفان با شرکای ایرانی را توسعه می دهد، اظهار داشت: این خودروساز چینی سالیان طولانی در ایران حضور داشته و با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده که موفقیت های خوبی را هم بدست آورده است اینها پشتوانه خوبی برای رقابت با سایر رقبا در شرایط جدید ایران به شمار می آید.

وی اضافه کرد: توافقات هسته ای به طور قطع حجم بازار خودروی ایران را به سرعت زیادی، افزایش می رهد که این سبب می شود سهم هریک از خودروسازان نیز افزایش یابد لذا از حضور سایر رقبا در این بازار نگران نیستیم.

تیمبر تصریح کرد: تاکنون به سبب تحریم ها نتوانسته ایم آن سطح از سرمایه گذاری مورد نظر را ایجاد کنیم که امیدواریم با رفع تحریم ها آن میزان سرمایه گذاری لازم را در ایران داشته باشیم.

مدیرعامل لیفان در پایان گفت: اگر آسمان آبی و هوا آفتابی و هیچ تحریمی وجود نداشته باشد، همکاری خوب و قابل توجهی با شرکای ایرانی خود خواهیم داشت.