به گزارش پارس به نقل از نسیم،احمد اصغری‌مهرآبادی درباره تعداد پروژه‌های راکد مسکن مهر گفت: تعداد پروژه‌های راکد مسکن مهر در استان‌ها و شهرهای مختلف مشخص شد. بر این اساس مشکلات را احصا کردیم و برنامه‌های لازم را برای پیشبرد پروژه‌ها به استان‌ها ارائه دادیم. در تلاش هستیم با ارزیابی مشکلات و مسائل بتوانیم شرایطی را فراهم آوریم تا در استان‌هایی که بیشترین پروژه راکد را دارند بتوانیم وضعیت را بهبود بخشیم.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در ادامه با اشاره به تعداد پروژه‌های راکد مسکن مهر گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در آبان سال ۹۲، حدود ۳۴۰ هزار واحد راکد در سطح کشور وجود داشت که بنا به دلائل مختلف این پروژه‌ها راکد شده بودند اما در این یک سال و چند ماه علیرغم کمبود منابع با حمایت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی از این تعداد ۲۳۰ هزار واحد فعال شدند و برای فعال کردن ۱۱۰ هزار واحد راکد دیگر هم برنامه‌ریزی شد.
 
مهرآبادی در این‌باره با ارائه توضیحات بیشتر گفت: بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده با سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید طرح‌هایی در دست تهیه است که در قالب شیوه‌نامه‌هایی این پروژه‌ها در استان‌ها باید به اتمام برسد.
 
او گفت: در دولت یازدهم حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر با وجود محدودیت‌های مالی افتتاح شده و اگر بعد خانوار را چهار نفر در نظر بگیریم یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این واحدها ساکن شده‌اند.
 
مهرآبادی با بیان اینکه در برخی استان‌ها هیچ پروژه راکدی گزارش نشده و تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در این استان‌ها بسته خواهد شد ادامه داد: به مسئولان استان‌ها اعلام کردیم که وضعیت پروژه‌های مسکن مهر را شهر به شهر اعلام کنند؛ در حال حاضر در یک هزار و ۱۳۰ شهر کشور در حال ساخت مسکن مهر هستیم که ۵۰ درصد پروژه‌های آن‌ها به اتمام رسیده است.