به گزارش پارس به نقل از  مهر، هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر شامگاه امروز سه شنبه ۱۲ اسفندماه در تالار وحدت به کار خود خاتمه داد.

در این مراسم که با حضور دیرهنگام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد، ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی، مجتبی آقایی دبیر این دوره از جشنواره تجسمی فجر و جمعی از هنرمندان پیشکسوت تجسمی همراه بود، در بخش معرفی هنرمندان برگزیده از  رسول جلیلی هنرمند منتخب رشته سفال و سرامیک، امیرعلی جوادیان هنرمند منتخب در رشته عکاسی، بیژن صیفوری در رشته گرافیک، رضا لواسانی در رشته مجسمه سازی با اهدای تندیس طوبای زرین، لوح سیمین و جوایز نقدی تجلیل شد.

همچنین در بخش معرفی فعالان برگزیده در عرصه هنرهای تجسمی کشور از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل تقدیر شد.

انجمن طراحان گرافیک ایران نیز به عنوان انجمن فعال برتر انتخاب و تجلیل شد و از سیف الله پویاراد رییس دوسالانه نقاشی دامون فر در بخش رویداد منتخب تجلیل شد.

خبرگزاری هنرآنلاین متعلق به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان خبرگزاری برتر در هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اهدای یادمان و تندیس جشنواره تقدیر و تجلیل شد.

در ادامه از سیدمحمدحسین هاشمی رایزن فرهنگی ایران در شهر رم ایتالیا به عنوان رایزن فرهنگی منتخب تقدیر شد و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان زیباسازی شهر تهران نیز به عنوان سازمان های برتر در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی وهنری انتخاب شدند که اسکندر یارنسب مدیر کل تبلیغات بنیاد شهید و جمال کامیاب مدیر کل سازمان زیباسازی شهر تهران جوایز خود را از معاون امور هنری وزارت ارشاد دریافت کردند.

همچنین محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز به عنوان مدیر حامی منتخب در این جشنواره معرفی شد که شوشتری مدیر مسئول دفتر شهردار این جایزه را دریافت کرد.  

در ادامه موسسه چاپ و نشر نظر به مدیریت محمدرضا بهمن پور ناشر برگزیده در زمینه انتشار کتاب های هنری انتخاب شد.

سیدعباس میرهاشمی دبیرکل چندین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر و رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس نیز با اهدای تندیس جشنواره مورد تقدیر ویژه قرار گرفت و در ادامه از شهید رضا سنگی هنرمند خوشنویس به طور ویژه با اهدای تندیس و لوح تقدیر به خانواده وی تجلیل شد.