به گزارش پارس به نقل از  فارس: نماینده مردم همدان در مجلس گفت: اگر همراهی اروپا با آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران ادامه داشته باشد، مجلس طرح تحریم گازی اروپا را به جریان خواهد انداخت.

 
ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم متقابل ایران علیه اروپا اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور ما معادن و ذخایر زیرزمینی فراوان و غنی وجود دارد، می‌توانیم از این حربه برای تحریم متقابل استفاده کنیم.
 
وی با یادآوری اینکه ایران زمانی در عرصه گاز پس از روسیه رتبه دوم ذخایر در جهان را داشت، افزود: با توجه به اینکه در دهه‌های گذشته میزان برداشت روسیه از ذخایر گازی بسیار بالا بوده است و با اینکه زمانی بالای 42 میلیارد متر مکعب ذخیر داشت و ذخایر ما حدود 10 میلیارد متر مکعب بود، اما به خاطر برداشت‌های بسیار زیاد روسیه، اکنون ایران دارای ذخایری حدود 34 هزار میلیارد متر مکعب است، در حالی که ذخایر روسیه از این مقدار کمتر است.
 
کارخانه‌ای در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر رتبه نخست ذخایر گازی در جهان را دارد و این در حالی است که روز به روز بر مصرف گاز در جهان اضافه می‌شود و بر اساس بررسی‌هایی که خود اروپایی‌ها انجام داده‌ است، نیاز آنها به گاز حدودا به میزان 60 درصد از بیرون تأمین می‌شود.
 
وی تصریح کرد: با توجه به در انحصار داشتن نسبی معادن گازی از سوی ایران، این فرصت بسیار خوبی برای ما تلقی می‌شود و ایده تحریم گازی اروپا که توسط مقام معظم رهبری طرح شده است، اهرمی بسیار قوی در دست ایران علیه اروپا می‌تواند باشد، چون اروپایی‌ها نیز برای سال 2020 و سال 2025 خود برنامه‌ریزی دارند و نیاز آنها به گاز محرز است و کشوری که می‌تواند گاز را به وفور برای آنها تأمین کند، جمهوری اسلامی ایران است.
 
نماینده همدان در مجلس گفت: اگر کشورهای اروپایی بخواهند در تحریم‌ها علیه ایران مشارکت مداوم داشته باشند، ایران می‌تواند آنها را تحریم گازی کند و این تحریم برای آنها بسیار سنگین تمام خواهد شد، چراکه تحریم‌ها علیه ایران بالاخره با به کارگیری راهکارهایی از جمله اقتصاد مقاومتی در نهایت ظرف دو سه سال آینده ایران را به کشوری بسیار مقاوم و پیشرفته تبدیل می‌کند، ولی نیاز آینده اروپا به گاز قطعی و مسلم است.
 
کارخانه‌ای در پایان یادآور شد: اگر همراهی اروپا با آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران ادامه داشته باشد، مجلس طرح تحریم گازی اروپا را به جریان خواهد انداخت.