به گزارش پارس به نقل از مهر، علی ربیعی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن اجرای آموزش های فنی و حرفه ای به زنان در مناطق محروم و مرزی گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای اینکه قالیبافی و صنایع دستی در روستاها تحت پوشش قرار بگیرند، اختصاص داده ایم.


وزیر کار با تاکید بر رونق اشتغال پایدار جوانان با حمایت از مشاغل خُرد و کوچک اظهارداشت: مشاغل در بخش های خدماتی به سمت زنانه شدن پیش می‌ روند. در حال حاضر، حقوق زنان در محیط‌ های کار رعایت نمی‌ شود و آنها با دستمزد و حقوق کم و پایین استخدام می‌ شوند که باید با این امر مقابله شود.

ربیعی با تاکید بر افزایش حمایت دولت از زنان اظهارداشت: در حال حاضر مراکز مشاوره برای زنان را در محیط‌ های صنعتی طراحی شده و خطوط مشاوره‌ ای تلفنی نیز آغاز به کار کرده اند و توانمندسازی زنان در فرآیند توسعه کشور در برنامه ششم توسعه مدنظر است و مباحثی را در خصوص آن دنبال می‌ کنیم.

وی تصریح کرد: حمایت از مشاغل خُرد و کوچک، توسعه، تقویت و مشارکت موثر تعاونی‌ ها و تشکل‌ های مردم نهاد ویژه زنان در فرآیند توسعه انسانی پایدار و شبکه سازی فعالیت‌ ها و ارتقای دانش، مهارت و توانمندی‌ های فردی، اجتماعی، خانوادگی و حرفه‌ ای آنان در دستور کار وزارت کار قرار دارد.