به گزارش جهان به نقل از مهر، خلاصه دارایی‌ها و بدهی های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی که از سوی بانک مرکزی منتشر شده نشان می دهد که دارایی‌های خارجی این بخش ها در آذر ماه سال جاری با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل ۲۱۵ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

سپرده نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز نزد بانک مرکزی (سپرده های دیداری و قانونی) در تاریخ مورد گزارش ۷۶ هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در ۹ ماهه امسال بدهی بخش دولتی به بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز به ۹۶ هزار و ۹۹ میلیارد تومان رسیده که در قیاس با آذر سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است البته این بدهی شامال بدهی ۹۳ هزار و ۲۹۷ میلیارد تومانی دولت و بدهی ۲ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومانی شرکت‌ها و موسسات دولتی است. بانک مرکزی همچنین اعلام کرده که بدهی بخش غیر دولتی با ۱۰.۹ درصد رشد بالغ بر۵۶۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان شده است.

حاصل محاسبات بانک مرکزی نشان میدهد که بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی با افزایش ۳۶.۵ درصدی نسبت به آذر ماه سال قبل همراه بوده و به ۷۷ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان رسیده است.