بر اساس آنچه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده اند « واردات برنج « به محل اختلاف بین این دو وزارتخانه تبدیل شده است.

به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین ، در همین رابطه عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی در مجله اقتصادی روزآمد که هر صبح از شبکه سراسری پنج سیما پخش می شود گفت: « با توجه به میزان واردات 9 ماهه اول سال و با توجه به تولید و اضافه عرضه که از ذخیره در سال گذشته به بازار تزریق شده از نظر ما ضرورتی به واردات برنج کماکان وجود ندارد. »

کشاورز به نامه نگاری وزیر جهاد کشاورزی برای ممنوعیت واردات برنج اشاره کرد و گفته های خود را اینگونه ادامه داد: « وزیر نامه نوشتند و دستور منع واردات را دادند اما مقررات گمرک طوری است که وقتی ثبت سفارش شده باشد نمی توانند مانع ورود آن شوند. این مناقشه ای است که بین دو دستگاه وجود دارد که امیدواریم زودتر حل شود.»  

بر اساس گفته های معاون وزیر جهاد کشاورزی حداکثر سرانه مصرف برنج در کشور  40 کیلوگرم است: « سرانه مصرف در حال حاضر 40 کیلیوگرم است و 930 طبق آخرین واردات هزار تن برنج وارد کشو شده است. به نظر می رسد 300 هزار تن  اضافه مازاد در بازار است و این باعث شده قیمت برنج داخلی نه تنها نسبت به سال گذشته افزایش نداشته باشد بلکه با کاهش قیمت قابل توجهی همراه باشد. »