به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاين، با وجود اينکه امروز بازارهاي جهاني طلا ساعات تعطيل خود را سپري مي کردند ولي بهاي سکه در بازار تهران رشد قابل توجهي را تجربه کرد و رکورد قيمتي شهريور سال گذشته را شکست. اين اتفاق هم در شرايطي رخ داد که با اظهارنظرهاي جديد ظريف وزيرامور خارجه احتمال دستيابي ايران به توافق هسته اي با غرب افزايش يافته است.

در صورتي که پس از توافقات هسته اي قيمت دلار با قدري کاهش مواجه شود، بهاي سکه نيز در بازار روند نزولي را پيش مي گيرد ولي با اين وجود امروز هم بهاي سکه و طلا در بازار ايران تحت تاثير رشد قيمت جهاني اين فلزگرانبها افزايش يافت. آخرين قيمت گذاري ها نشان مي دهد بهاي سکه به يک ميليون و 42 هزار تومان رسيده است. این بالاترین نرخ برای سکه طی 16 ماه اخیر محسوب می شود. آخرین بار در شهریور سال گذشته بهای سکه بالاتر از این قیمت را ثبت کرده بود. هرقطعه سکه تمام بهار آزادی در سال جاری نیز یک بار در اردیبهشت ماه به قیمت سکه میلیون و 41 هزار تومان رسید و پس از آن بیشتر ایام سال را در سطحی پایین تر از یک میلیون تومان گذراند. هر اونس طلا در بازارهای جهانی طی دو هفته گذشته با توجه به اتفاقاتی که در نرخ برابری فرانک سوییس با دلار و یورو رخ داده، افزایش قیمت را تجربه کرده است. در این مدت کوتاه هر اونس طلا سطح نوسانات خود را حدود 80 تا 100 دلار افزایش داده است. قیمت دلار در بازار آزاد هم نوسانان محدودی در محدوده 3 هزار و 450 تا 3 هزار و 460 تومان دنبال می کند.

به اعتقاد برخی تحلیلگران بازار کاهش شاخص کل بازار سرمایه موجب شده تا اشتیاق به سرمایه گذاری در بازار سرمایه کاهش یابد و به موازات آن بخشی از سرمایه ها به بازارهای مالی دیگر مانند طلا و دلار انتقال پیدا کند.