به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، پایگاه بلومبرگ اعلام کرد:  در حالی که گروه گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت نفت را کاهش داده و ونزوئلا از تولید کنندگان عضو اوپک خواسته است تا برای تقویت قیمت ها با یکدیگر همکاری کنند قیمت نفت امروز کاهش یافت و از پایین ترین رقم در بیش از 5 سال و نیم اخیر نیز پایین تر رفت.

قیمت نفت برنت پس از پشت سر گذاشتن هفتمین هفته کاهشی، امروز در بازار لندن تا 2.9 درصد کاهش یافت. بر اساس اعلام تحلیلگران موسسه گلدمن ساکس، اگر قرار است سرمایه گذاری در صنعت تولید نفت شیل متوقف شود و تعادلی مجدد در بازار نفت برقرار گردد، قیمت نفت باید «برای مدت طولانی تری پایین باقی بماند.» نیکولاس مادورو، در جریان سفر منطقه ای خود به کشورهای خاورمیانه ای عضو اوپک در ایران گفت، برای برقراری تعادل اقتصادی، قیمت نفت باید به 100 دلار برگردد.

قیمت جهانی نفت به دلیل فزونی عرضه که قطری ها آن را 2 میلیون بشکه در روز ارزیابی کرده اند، سال گذشته حدود 50 درصد کاهش یافت. برخی اعضای اوپک می گویند در حال مبارزه با تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار هستند و ظاهرا قصد دارند اجازه دهند قیمت ها تاسطحی افت کنند که تولید نفت دیگر برای تولید کنندگان آمریکایی با شیوه پرهزینه شیل به صرفه نباشد.

میشائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در سیدنی گفت: «بازار همچنان عمدتا متمرکز بر بخش عرضه است.» وی افزود: «ما شاهد یک سرسختی واقعی از سوی فروشندگان حتی در این سطح قیمت پایین هستیم.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه امروز با یک دلار و 43 سنت کاهش به 48 دلار و 68 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز 9 ژانویه با 85 سنت کاهش به 50 دلار و 11 سنت رسید که پایین ترین قیمت پایانی از آوریل 2009 تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز برای تحویل در ماه فوریه با یک دلار و 20 سنت، معادل 2.5 درصد کاهش به 47 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در روز 9 ژانویه با 43 سنت کاهش به 48 دلار و 36 سنت رسید.