به گزارش پارس  جلال مفیدی  در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس قانون اتاق بازرگانی ایران، کمیسیون‎ها به عنوان بازوی مشورتی هیات رئیسه اتاق ایران بوده و اعضای این کمیسیون‎ها متشکل از فعالان اقتصادی، صاحب‌نظران و کارشناسان هستند و در شهرستان‎ها به عنوان همکار هیئت رئیسه به تحلیل مسایل اقتصادی، اجتماعی و ... جامعه پرداخته و با ارائه راه‌کارها و بیان نظرات و حل مشکلات سهمی در رشد و اعتلای اقتصادی کشور ایفا می‎کنند.

وی افزود: گردشگری یکی از مهم‌ترین شاخه‎های حوزه صنعت بوده و حتی می‌توان جایگاه صنعت گردشگری را در توسعه کشور و ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

مفیدی تصریح کرد: گردشگری به عنوان صنعت نوپا، پربازده و درآمدزا حتی می‎تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد و از طریق درآمدزایی داخلی نیز در چرخه مالی کشور اثرگذار باشد.

این مسوول تاکید کرد: صنعت گردشگری علی‎رغم درآمدزا بودن وابسته به صادرات و واردات نیست و با توجه به نقش مثبتی که در چرخه مالی کشور دارد، بهترین راه برون‌رفت از رکود اقتصادی می‎تواند باشد.

مفیدی با بیان اینکه بهره‎گیری از ظرفیت‎های گردشگری و توجه به زیرساخت‎های این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: استان زنجان با توجه به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‎های بالایی که در زمینه گردشگری از جمله گردشگری فرهنگی و مذهبی، گردشگری سلامت و همچنین آثار تاریخی از جمله گنبد سلطانیه غارکتله‎خور، طبیعت زیبای طارم و از جمله صنایع‌دستی شامل ملیله، چارق و چاقو، زمینه بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

رئیس کمیته گردشگری اتاق بازرگانی استان زنجان خاطرنشان کرد: با ساماندهی و توسعه این پتانسیل‎ها می‎توان در حوزه اشتغال‎زایی و صادرات صنایع‌دستی که تأثیر مثبتی بر حوزه درآمدهای عمومی و خدمات دارد، گام‌های بلندی برداشت، لذا حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‎گذاری در امر گردشگری توسط مسوولان مورد توجه قرار گیرد.