پايگاه خبري تحليلي «پارس»-امیر زمانی‌نیا، از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفت: معاونت امور بین الملل وزارت نفت را پذیرفتم.

امیر زمانی نیا با اشاره به ارائه پیشنهاد معاونت امور بین الملل وزارت نفت از سوی زنگنه به او، اظهار داشت: این سمت را پذیرفتم.

وی افزود: از این پس به عنوان معاون وزیر نفت در دولت حضور خواهم داشت.

براساس این گزارش امیر زمانی نیا یکی از اعضای تیم هسته ای دولت اصلاحات و یکی از دوستان نزدیک شخص رئیس جمهور است.

نزدیکی زمانی نیا و روحانی تا بدانجا است که رئیس جمهور مدیریت مراسم تحلیف اش را به وی سپرده بود. علاوه بر این، وی در دولت یازدهم نیز به عنوان مشاور تیم مذاکره کننده در کنار اعضای هسته ای دولت حضور داشته است.

زمانی نیا از جمله مدیران ارشد نمایندگی ایران در سازمان ملل در دوره مدیریت کمال خرازی بود که محمد جواد ظریف نیز در کتاب خود بارها و بارها به نام او اشاره کرده است. وی مدیرکلی سیاسی و بین المللی وزارت خارجه و سفارت ایران در مالزی را هم در کارنامه اجرایی خود دارد.

زمانی نیا در زمان حضور روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون پژوهش‌های روابط بین‌الملل مرکز تحقیقات استراتژیک بود.

وی که از معتمدین رئیس جمهور محسوب می شود، جایگزین علی ماجدی سفیر فعلی ایران در آلمان می شود و به نظر می رسد که برای راهبری سیاست های مشترک وزارت امورخارجه و وزارت نفت پس از تعلیق یا توقف تحریم ها در وزارت نفت حضور پیدا کرده است.

زمانی نیا یکی از  مذاکره کنندگان خبره هسته ای است که در تمامی مذاکرات هسته ای در کنار ظریف حضور داشته است.