به گزارش پارس به نقل از فارس به نقل از رسانه های ترکیه، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به تحولات منطقه طی سال های اخیر از سیاست های دوگانه غرب در خصوص این تحولات به شدت انتقاد کرد. وی امروز چهارشنبه طی سخنانی در جمع بازرگانان در آنکارا بهبود وضعیت اقتصادی را از اولویت های ترکیه عنوان کرد.


اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه پرداخت و گفت کودتای خونین ارتش مصر این کشور را به مسیری بی بازگشت سوق داده است. رئیس جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، سکوت کشورهای غربی در برابر این تحولات را به باد انتقاد گرفت.

به گفته اردوغان کسانی که اعتراضات پارک گزی استانبول را به شدت دنبال کرده و انتقادهای شدید خود را متوجه دولت ترکیه می کردند، امروز در برابر کشته شدن شهروندان بی گناه توسط پلیس آمریکا سکوت اختیار کرده اند. وی در خصوص سیاست های مداخله جویانه آمریکا در منطقه گفت این کشور با فاصله 12 هزار کیلومتری، در این منطقه چه می کند؟

اردوغان همچنین مطالبی را که رسانه ها از قول وی پیرامون برابری زن و مرد نقل کرده اند را تحریف شده دانست و گفت این رسانه ها تنها بخشی از سخنان وی را گرفته و تفسیرهای خودشان را به آن افزوده اند.