به گزارش پارس به نقل از فارس، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین بروز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز پنج شنبه با کاهش 2 سنتی نسبت به روز پیش از آن 74.03 دلار معامله شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه 74.05 دلار فروخته شده بود. این نوع نفت روز سه شنبه با افزایش 46 دلاری 74.36 دلار فروخته شده بود.

سبد نفتی اوپک به دنبال کاهش جهانی نفت روند نزولی به خود گرفته بود و روز چهاردهم نوامبر کمترین قیمت در سال 2014 برابر با 73.47 دلار را به ثبت رساند.

این نوع نفت با پیش بینی های منتشره مبنی بر افزایش احتمال کاهش تولید اوپک در نشست آتی این سازمان در هفته آینده، از روز دوشنبه روند نزولی به خود گرفته است، اما همچنان با قیمت 100 دلار در هر بشکه فاصله زیادی دارد.

قیمت نفت برنت نیز امروز در بازارهای جهانی تحت تاثیر همین گمانه زنی ها به مرز 80 دلار در هر بشکه رسید.

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در 19 ژوئن برابر با 110.26 دلار رقم خورد. این نوع نفت از آن زمان تاکنون بیش از 36 دلار از ارزش خود را از دست داده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.