به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، فیروزه راه هدایت گفت: پیگیری های مکرر اداره استاندارد و پلمپ شدن وسایل شهربازی ها به دلیل تامین امنیت و حفظ جان کودکان در مراکز تفریحی است.

وی افزود: تذکرات زیادی در رابطه با استانداردسازی وسایل بازی در شهربازی ها به بهره برداران داده شد که عدم رعایت قوانین استانداردسازی از سوی بهره برداران موجب شد تا اداره استاندارد از طریق مراجع قضایی مسئله را پیگیری کند.

مسئول استانداردسازی تجهیزات تفریحی اداره استاندارد کردستان بیان کرد: اداره استاندارد از طریق سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سنندج مسئله را پیگیری کرده و به دلیل منطبق نبودن شرایط با استانداردهای روز موجب پلمپ کردن شهربازی های پارک کودک و پارک ملت سنندج شود.

وی گفت: وسایل و تجهیزات تفریحی پارک نشاط و پارک معلم سنندج که در حال حاضر اجازه بهره برداری ندارند، تا پایان دی ماه وقت دارند برای استاندارد سازی تجهیزات اقدام کنند.

مسئول استانداردسازی تجهیزات تفریحی اداره استاندارد کردستان با اشاره به وسایل بازی مهد کودک ها افزود: طی پیگیری های مکرر اداره استاندارد، تجهیزات تفریحی مهد کودک ها و مدارس مورد بازدید قرار گرفته و وسایل غیر استاندارد این مراکز جمع آوری شده است.

وی درپایان گفت: تلاش اداره استاندارد بر قلع و قمع این مراکز نیست و در صورت دارا بودن تجهیزات غیر استاندارد ابتدا با تذکرات و آموزش های لازم بهره برداران آگاه می شوند و در صورت عدم رعایت استاندارد ها، از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.