پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- روز به روز بر تعداد پیامک‌های انبوه تبلیغاتی افزوده می‌شود و حتما شما هم تاکنون مورد هجمه تبلیغات پیامکی از سوی اپراتورها و شرکت‌های دیگر قرار گرفته‌اید.

payamakspam (1)

متاسفانه یا خوشبختانه امروز هرکس با اجاره یا خرید یا سفارش پیام کوتاه انبوه می‌تواند اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه با هر محتوایی کند.

ارسال پیامک انبوه در برخی موارد می‌تواند بسیار مفید واقع شود و گاهی نیز می‌تواند موجبات ناراحتی شما را فراهم کند. روزانه شاهد دریافت انواع پیام‌های تبلیغاتی هستیم که در بیشتر موارد هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌کنیم. در برخی موارد نیز محتوای آن‌ها بسیار نامناسب است.

payamakspam (3)

برخی از آن‌ها نیز با دادن وعده جایزه‌های بزرگ و مبالغ هنگفت، شما را به شرکت در مسابقه پیامکی خود که هیچ‌گونه اعتباری به درستی آن نیست، وسوسه می‌کنند. اگر شما در مسابقه شرکت کنید به ازای ارسال هر پیامک به شما و ارسال پاسخ از سوی شما مبلغی بیشتر از پیامک معمولی مثلا 75 تومان به ازای هر پیام از حساب شما کسر می‌شود و در انتها با از دست دادن مبلغی از حساب شما، مسابقه یا به انتها نمی‌رسد یا شما شکست می‌خورید.

البته شما می‌توانید به طرقی دریافت این پیامک‌ها را مسدود (Block) کنید. اما معمولا برای این کار شما باید وارد سایت اپراتور خود شوید و یا درخواستی برای عدم دریافت بدهید که این پروسه نیز روند چندان ساده‌ای ندارد.

ارسال این پیامک‌ها از سوی اپراتورها که معمولا برای خودشان هزینه قابل توجهی ندارد، اما برای شرکت‌های دیگر با پرداخت هزینه همراه است. هزینه ارسال پیامک از سوی یکی از شرکت‌های ارایه دهنده این خدمات برای شرکت‌های متفرقه در جدول زیر آمده است:

gheymatpayamak

حداقل تعداد خرید پیامک

اگر جستجوی ساده‌ای در موتورهای جستجو انجام دهید و عبارت "ارسال پیامک" را جستجو کنید، با سایت‌های بسیاری روبرو می‌شوید که این پنل‌های ارسال پیامک را در اختیار دارند و به شما با توجه به نیازتان اشتراک استفاده از پنل می‌فروشند یا اجاره می‌دهند و یا برای شما پیام ارسال می‌کنند.

این سایت‌ها به شما دسته‌بندی‌های مختلفی را برای ارسال پیام پیشنهاد می‌دهند. مثلا ارسال با توجه به منطقه جغرافیایی، ارسال بر اساس سن و جنسیت، ارسال بر اساس کد پستی، ارسال بر اساس پیش شماره و ...

payamakspam (4)

حال سوال دیگری که اینجا مطرح می‌شود، این است: این شرکت‌ها اطلاعات کاربران تلفن‌همراه را از کجا می‌آورند؟ اطلاعاتی نظیر کد پستی، سن و جنسیت. آیا اپراتورها این اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند؟

payamakspam (5)