به گزارش پارس به نقل از دنیای اقتصاد؛آن‌طور که خبر می‌رسد، رنویی‌ها در جلسه سه‌شنبه گذشته‌شان با شرکای ایرانی، بر سر تولید برخي محصولات جدید خود در ایران خودرو و پارس‌خودرو، به توافق نهایی رسیده و حتی برنامه زمانبندی لازم برای این کار را نیز ارائه کرده‌اند. یکی از این دو محصول، يك خودرو سواري است كه قرار است اوایل سال آینده روانه بازار شود. تولید اين محصول فعلا به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود و طبق برنامه‌ریزی رنو، از اوایل سال آینده تجاری‌سازی و به بازار عرضه خواهد شد.

همچنین وانت تندر نیز دیگر محصول رنو است که ایران‌خودرویی‌ها میزبانی آن را پذیرفته‌اند و ظاهرا حتی مجوز عرضه اش نیز صادر شده است. بر این اساس، ایران خودرویی‌ها منتظرند تا تیراژ وانت تندر به حد قابل قبولی برسد و آنگاه نسبت به فروش آن اقدام کنند. این در حالی است که کارشناسان معتقدند سرنوشت محصولات جدید رنو به‌نوعی به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب گره خورده است.

به گفته آنها، در حال حاضر رنو با مشکل نقل و انتقال پول مواجه است و به همین دلیل نمی‌تواند به قدر لازم و کافی، قطعه در اختیار خودروسازان ایرانی قرار دهد؛ بنابراین اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و تحریم‌ها (به‌خصوص تحریم بانک مرکزی) لغو شوند، آنگاه می‌توان به تولید با تیراژ بالای اين محصولات امیدوار بود.