به گزارش پارس؛ شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در پنج سال اخیر به دلیل تشدید تحریم‌ها تنوع خودروهای تولیدی در کشور کاهش یافت، خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش تنوع تولید کیفیت و تیراژ تولید برخی خودروهای داخلی کاهش یافت.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: با این حال در حدود یک ساله اخیر تحریم‌های خارجی کاهش یافته و احتمالا به زودی نیز شاهد شکل‌گیری توافقات نهایی در موضوع هسته‌ای خواهیم بود.

وی افزود:‌ در چنین شرایطی بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی از جمله بنز و حتی خودروسازان آمریکایی در صورت فراهم شدن شرایط علاقه مند به حضور در ایران و تولید خودروهای خود در داخل کشور هستند.

آزادی با بیان این‌که خودروسازان داخلی باید بسیار هوشمندانه از فرصت پیش آمده ناشی از کاهش تحریم‌ها و علاقه‌مندی خودروسازان خارجی استفاده کنند، تصریح کرد: در این زمینه خودروسازان باید اولویت خود را بازنشسته کردن خودروهای قدیمی در حال تولید و جایگزینی آن‌ها با خودروهای با کیفیت و به روز جهانی بگذارند.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: در صورت تولید خودروهای جدید و جایگزینی آن‌ها با خودروهای قدیمی شاهد کاهش قیمت تمام شده خودروهای جدید در کنار افزایش تقاضای مشتریان و همچنین خروج بازار از رکود فعلی خواهیم بود.