به گزارش پارس به نقل از تسنیم، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: باید هماهنگی بیشتری بین وزارت نفت و وزارت نیرو برای تعیین قیمت مناسب سوخت نیروگاههایی که قصد صادرات برق دارند صورت بگیرد که این مسئله در دستور کار دولت قرار گرفته است.


هوشنگ فلاحتیان در حاشیه کنفرانس بین المللی برق ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در حال حاضر به 7 کشور همجوارمان اتصال برقی داریم و صادرات برق ما در حال حاضر سالانه 12 میلیارد کیلووات ساعت است و در قبال این صادرات ما سالانه 4 میلیارد کیلووات واردات برق داریم.

وی افزود: در آمد قابل قبولی از صادرات برق نصیب کشور می شود که این رقم سالانه حدود بین 900 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه "توسعه صادرات برق جزو سیاست های اقتصاد مقاومتی است"، گفت: ما بایستی تلاش کنیم نسبت به توسعه صادرات برق با کشورهای پیرامون‌مان و حتی به کشورهایی که مرز مشترک هم نداریم باید صادرات برق داشته باشیم که در این ارتباط ظرفیت های زیادی برای بازار برق ایران در سایر کشورها فراهم است.

وی ادامه داد:‌ تعدادی از کشورهای پیرامون ما مشکل تأمین سوخت دارند و طبیعتا نمی توانند برق مورد نیازشان را تولید کنند، بنابراین از ما مطالبه برق بیشتری دارند تا برق مورد نیاز مصرف داخلی شان را بتوانند تأمین کنند.

فلاحتیان تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که ما بایستی در ارتباط با بحث توسعه صادرات برق مورد توجه قرار دهیم بحث خوراک سوخت نیروگاهها است یعنی اینکه نرخ سوخت نیروگاهها چه میزان تعیین شود که صادرات برق امری اقتصادی باشد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه "قیمت های صادرات برق در قراردادهای موجود به گونه ای تعیین شده که درآمد ارزی قابل قبولی برای کشور دارد"، گفت: باید هماهنگی بیشتری بین وزارت نفت و وزارت نیرو برای تعیین قیمت مناسب سوخت نیروگاههایی که قصد صادرات برق دارند صورت بگیرد که این مسئله در دستور کار دولت قرار گرفته است.