به گزارش پارس به نقل از ایرنا ،  منصور معظمی روز یکشنبه در اولین همایش بین المللی قیر، اظهار داشت: تا پایان سال جاری 100 میلیون مترمکعب ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می شود که تحقق آن نقش زیادی در ایجاد آرامش برای صنایع خواهد داشت. 
وی ادامه داد: سال آینده نیز وزارت نفت تعهد می دهد که یکصد میلیون مترمکعب دیگر به ظرفیت گاز کشور اضافه شود. 
وی خاطرنشان کرد: با افزایش تولید گاز مشکلاتی را که سال گذشته با آن مواجه بودیم، نخواهیم داشت. 
وی با اشاره به برنامه های صادرات گاز نیز اظهار داشت: قرارداد صادرات گاز با عراق، ترکیه و عمان به امضا رسیده که دو قرارداد مربوط به عراق و ترکیه تاکنون اجرایی شده است. 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کاهش بی سابقه قیمت جهانی نفت خام، گفت: تصور نمی کنم که این کاهش قیمت مقطعی و زودگذر باشد بلکه این سیاست طوری طراحی شده که یک دوره طولانی بلند طول خواهد کشید. 
وی اضافه کرد: کاهش قیمت نفت خام تاثیر زیادی بر اقتصاد جهانی و از جمله کشورهای صادرکننده نفت خام و عضو اوپک خواهد داشت.
وی با تاکید بر آنکه وزارت نفت خود را پشت دیوار تحریم ها مسدود نمی کند، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا بازار صادراتی نفت خام متنوع شود.
وی ادامه داد: صادرات نفت خام در شش ماه اول سال جاری نسبت به احکام مصوب بودجه سال 93 پنج درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 60 میلیون مترمکعب ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شده است.
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت اظهار داشت: ظرفیت پالایشی کشور در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز است که تا چهار سال آینده این میزان به 3 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت. 
معظمی اضافه کرد: فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ظرفیت 120 هزار بشکه در روز راه اندازی می شود. 
وی با تاکید بر لزوم ترکیب و تجمیع شرکت های کوچک زیرسازی در کشور، اظهار داشت: شرکت های بزرگ دنیا تلاش می کنند با تجمیع شدن هزینه های تولید را کاهش داده و بازارهای بیشتری را در اختیار بگیرند. 
وی گفت: مجلس به وزارت نفت اجازه داده که 600 هزار تن'وی.بی' (خوراک واحدهای زیرسازی) در اختیار شرکت های تولیدکننده قیر قرار دهد تا از آن برای آسفالت روکش های روستایی استفاده شود که تاکنون برای 450 هزار تن از این مقدار قرارداد امضا شده است.