به گزارش پارس به نقل از خراسان، مايکروسافت به تازگي در جريان رويدادي در سن فرانسيسکو، ويندوز 10 را معرفي کرد.


ويژگي هاي جالب زيادي در نسخه  جديد ويندوز وجود دارد. در ادامه به 6 ويژگي جالب ويندوز 10 مي پردازيم.

منوي استارت: منوي استارت سابق بار ديگر به ويندوز بازگشته است با اين تفاوت که حالا فضاي بيشتري براي شخصي سازي نرم افزارهاي مورد علاقه کاربر وجود دارد و البته کاشي هاي زنده نيز به آن جلوه  جديدي داده اند.

همه چيز در يک پنجره اجرا مي شود: اَپ هاي ويندوز استور نيز حالا دقيقا مانند نرم افزارهاي محيط دسکتاپ در قالب پنجره اجرا مي شود و مي توان اندازه  پنجره  آن ها را تغيير داد و حالا در بالاي اين اَپ ها نيز نوار عنوان وجود دارد که به کاربر امکاناتي مانند بزرگ نمايي، کوچک نمايي و بستن پنجره را مي دهد.

چند دسکتاپ: حالا کاربران مي توانند براي اهداف مختلف دسکتاپ هاي متفاوتي ايجاد و بين اين دسکتاپ ها سوئيچ کنند و کار خود را از جايي که باقي مانده است، دنبال کنند. به گزارش zoomit ،اين قابليت بسيار کاربردي و جذاب خواهد بود. اگر کاربر مک يا توزيع هاي مختلف لينوکس باشيد، با اين قابليت آشنا هستيد.

يافتن هر چه سريع تر فايل ها: در ويندوز 10، File Explorer فايل  هايي را که به تازگي استفاده کرده ايد، فهرست مي کند، همچنين فولدرهايي رانيزکه بازديد بيشتري از آن ها داشته ايد ، براي دسترسي سريع تر نمايش مي دهد.

دکمه  جديد Task View: اين دکمه براي سوئيچ سريع بين فايل هاي در حال اجرا و البته دسکتاپ هايي که توسط کاربر ايجاد شده است، استفاده خواهد شد.

بهبود در Snap: در ويندوز ۸ امکان قرار گيري 2 اپليکيشن در محيط دسکتاپ و مترو يا ۲ اپليکيشن مترو در کنار يکديگر ميسر شد که هر يک ۵۰ درصد صفحه را اشغال مي کردند. در ويندوز ۸.۱ اين قابليت بهبود يافت تا کاربر بتواند فضاي بيشتري را به يکي از دو اپليکيشني که در کنار يکديگر قرار گرفته اند، اختصاص دهد و به عنوان مثال ۷۰ درصد صفحه به يک برنامه و ۳۰ درصد باقي مانده به ديگري اختصاص داده مي شد.

در ويندوز ۱۰ قابليت Snap باز هم بهبود يافته است تا کاربر بتواند ۴ اپليکيشن را در کنار يکديگر اجرا کند. در ويندوز ۱۰ همچنين وقتي روي دکمه  جست وجو از منوي استارت کليک مي کنيد، کورتنا نيز در دسترس تان قرار مي گيرد. اين بدين معنا ست که مايکروسافت براي کورتنا اپليکيشن مستقلي را طراحي نکرده و براي استفاده از آن  تنها کافي است به روش هاي مختلف به بخش جست وجوي ويندوز برسيد.

شايان ذکر است که مايکروسافت بازخوردهاي کاربران به ويندوز 10 را در يک نظر سنجي دريافت کرده که 2پيشنهاد اول اين فهرست 15 تايي که بيشترين حجم درخواست را به خود اختصاص داده مربوط به کاربران ايراني  وعبارت است از: افزودن تقويم فارسي و دسترسي به فروشگاه ويندوز.