به گزارش پارس به نقل از العالم: سایت sleepinginairports که در حوزه درجه بندی کیفیت خدمات فرودگاه های بین المللی جهان فعالیت دارد، در آخرین رتبه بندی خود، فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده را پس از فرودگاه اسلام آباد پاکستان، دومین فرودگاه "بد" جهان از لحاظ خدمات رفاهی دانسته است.


روزنامه های انگلیسی ایندیپندنت و گاردین، علت این انتخاب را "رفتار خشن" کارکنان بخش گذرنامه، وجود صف های طولانی و کمبود صندلی در سالن انتظار دانسته و نوشته اند: کارکنان بخش گذرنامه، روند کارها را به تاخیر می اندازند و فرودگاه بیش از حد شلوغ است؛ سرویس های بهداشتی تمیز نیستند و خدمات فرودگاهی ضعیف است.

اما رتبه بندی این سایت بین المللی، خشم سازمان هواپیمایی عربستان را در پی داشت، به طوری که "خالد خبیری" سخنگوی این سازمان در گفت وگو با روزنامه "الحیاة" عربستان در تحریفی آشکار، مدعی شد که این رتبه بندی در وبلاگ یک زن کانادایی ذکر شده و رسمی نیست!

روزنامه الحیات به نقل از وی نوشت: چنین توصیفی در یک سایت رسمی ذکر نشده و از سوی یک پایگاه اینترنتی رسمی و مبتنی بر پژوهش تعیین نشده است.

خبیری افزود: این "زن"! درباره بهترین فرودگاه ها از نظر راحتی و خواب سخن می گوید، در حالی که فرودگاه جای خواب نیست بلکه محل گذر است!

وی ادامه داد: ما نظر دیگران را محترم می شماریم، حتی اگر شخصی باشد، در فرودگاه عبدالعزیز همه نوع خدمات وجود دارد، البته ما منکر نقص نیستیم، اما با راه اندازی فرودگاه جدید ملک عبدالعزیز جده در اواسط سال آینده، این موارد نقص برطرف خواهد شد.

این در حالی است که فرودگاه های عربستان که سالانه پذیرای میلیون ها زائر حج و عمره هستند، از لحاظ خدماتی به هیچ وجه با حجم بالای مسافران و جایگاه معنوی آنان (که میهمانان خداوند متعال هستند) تناسب ندارد.

یکی از این مشکلات که کمتر مطرح شده، توسعه‌نیافتگی فرودگاه مدینه منوره است که نمی تواند پروازهای عمره و حج (مدینه قبل) را پذیرا باشد و حجاج ناگزیرند با هواپیما به جده بروند و از آنجا مسیر ۵۰۰ کیلومتری تا مدینه را با اتوبوس طی کنند؛ مسیری که حتی برای آن راه آهن یا مترو هم احداث نشده است.