به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بورس تهران در هفته گذشته روند نسبتا ملایمی به خود گرفت و با افزایش سه دهم درصدی مواجه شد و زیان شاخص را تا سطح 8.9 درصد کاهش داد.


به این ترتیب با افزایش اندک قیمت سهام شرکت‌ها، شاخص بورس تهران رشد 195 واحدی را تجربه کرد و از کانال 71 هزار و 783 واحد به 71 هزار و 978 واحد رسید و خود را برای رفتن به کانال 72 هزار واحد آماده کرد.

عبور شاخص از کانال 72 هزار واحد برای بورس تهران از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا می تواند بیانگر کاهش رکود باشد که البته این موضوع با انتشار اخبار مثبت سیاسی و نیز گزارش مطلوب شرکتها محقق می شود.

این در حالی است که ارزش و حجم سهام معامله شده با کاهش اندکی مواجه شد و در مجموع هزار و 703 میلیون سهم به ارزش 4 هزار و 570 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. همچنین حجم معاملات نسبت به یکماه گذشته رشد 50 درصدی پیدا کرده است که این موضوع نشانه‌ای از حرکت بورس به سمت رونق دارد.

از سوی دیگر بورس تهران همچنان در انتظار مذاکرات هسته‌ای بوده و به گفته کارشناسان به نتیجه رسیدن مذاکرات سیاسی کشور می‌تواند موجبات خروج بورس از رکود را فراهم کند.

به این ترتیب گرچه بورس تهران با رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد،اما افزایش 15 درصدی تعداد خریداران نشان می دهد که بارقه های امید در بورس تهران ایجاد شده و با انتشار اخبار مثبت شاهد تکرار روزهای پر رونق بورس خواهیم بود.