به گزارش پارس به نقل از تسنیم به نقل از بلومبرگ، در حالی که عرضه فراوان نفت ریسک ناشی از درگیری در خاورمیانه را خنثی کرده، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت و نفت برنت در آستانه ثبت بزرگترین کاهش سه ماهه در بیش از 2 سال اخیر قرار گرفته است.

قیمت نفت برنت امروز 0.1 درصد افزایش یافت و کاهش 13 درصدی قیمت ها از زمان شروع ماه جولای تاکنون را اندکی تعدیل نمود. آمریکا و متحدان اروپایی و عربی اش هزاران حمله هوایی را علیه مواضع داعش در سوریه و عراق انجام داده اند. تحقیقات بلومبرگ در آستانه انتشار گزارش فردای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که حجم ذخایر نفت خام این کشور احتمالا در هفته گذشته 1.5 میلیون بشکه افزایش یافته است.
میشائیل هیوسون، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، «عرضه زیاد است، اما تقاضا وجود ندارد.» وی پیش بینی کرد که در طی 3 ماه آینده، قیمت نفت برنت به 90 دلار کاهش یابد و نفت خام آمریکا به 85 دلار برسد. «ما رشد ضعیفی داریم. رشد اقتصادی در چین و اروپا در حال کاهش است، در حالی که حملات هوایی آمریکا از عرضه نفت خاورمیانه محافظت می کند. روند حرکت بازار مطمئنا به سمت کاهش قیمت است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 14 سنت افزایش کار خود را در رقم 97 دلار و 34 سنت پایان داد. قیمت نفت برنت دیروز با 20 سنت افزایش به 97 دلار و 20 سنت رسیده بود. حجم کل معاملات انجام شده 21 درصد کمتر از متوسط 100 روزه بود. قیمت ها از ابتدای امسال تاکنون 12 درصد کاهش یافته است.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه نوامبر نیز با 5 سنت افزایش به 94 دلار و 62 سنت رسید. قیمت ها در سه ماهه کنونی 10 درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش قیمت از ژوئن 2012 تاکنون است. شکاف قیمت نفت خام آمریکا نسبت به نفت برنت بدون تغییر نسبت به دیروز در رقم 2 دلار و 63 سنت باقی ماند.