به گزارش پارس به نقل از تسنیم، قیمت نفت برنت دریای شمال متاثر از نگرانی ها در مورد کند شدن روند رشد اقتصادی در آمریکا و چین و فزونی عرضه، برای اولین بار در 14 ماه گذشته به زیر 100 دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز کاهش یافت.

رشد اقتصادی ضعیف در کنار فزونی عرضه قیمت نفت را از بالای 115 دلار در ماه ژوئن که بالاترین رقم در طی امسال بود، به زیر 100 دلار کاهش داده است و ضمن پیچیده تر کردن تلاش های بانک های مرکزی جهان برای مقابله با نرخ پایین تورم، بر کشورهای تولید کننده نفت فشار مالی وارد کرده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز با یک دلار کاهش به 99 دلار و 82 سنت رسید. قیمت نفت برنت در معاملات دیروز تا رقم 99 دلار و 36 سنت که پایین ترین رقم از اول می 2013 تاکنون بود، کاهش یافت. در معاملات امروز هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر 100 دلار و 8 سنت معامله می شود.
قیمت جهانی نفت اکنون به آستانه تحمل اوپک رسیده است. اعضای اوپک 100 دلار برای قیمت جهانی نفت را کم ترین قیمت مورد انتظار خود برای نفت می دانند.
به عقیده تحلیلگران در صورت ادامه روند نزولی قیمت نفت، احتمال تشکیل نشست فوق العاده اوپک برای بررسی تحولات بازار نفت و تصمیم گیری در مورد کاهش تولید تقویت خواهد شد.
قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از پشت سر گذاشتن ششمین هفته کاهشی در طی 7 هفته اخیر در روز جمعه به دلیل آمارهای ناامید کنده از بازار کار آمریکا، دیروز با 98 سنت کاهش به92 دلار و 31 سنت رسید. در معاملات امروز سه شنبه هر بشکه نفت سبک آمریکا با 26 سنت افزایش به 92 دلار و 92 سنت رسیده است.
کاهش قیمت های روز دوشنبه پس از آن اتفاق افتاد که آمارهای منتشر شده کاهش غیرمنتظره رشد واردات چین برای دومین ماه متوالی را نشان داد.
این دومین ماه متوالی همراه با رشد ضعیف واردات بود که نگرانی ها در این باره را افزایش داد که تقاضای داخلی ضعیف به دلیل افت بازار ساخت مسکن چین تشدید شده است و این به نحو فزاینده ای بر اقتصاد این کشور تاثیر گذاشته است.
کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار همچنین بر نگرانی های مالی اعضای اوپک می افزاید و برخی از آنها را وادار می سازد تا حتی با وجود پیش بینی کوتاه بودن این دوره کاهش قیمت، از وجود فزونی عرضه در بازار ابراز نگرانی کنند.