به گزارش پارس، عرضه گازوئیل پاک در مشهدعباس کاظمی در گفتگو با مهر درباره آخرین بهره برداری از مجتمع های جدید بنزین سازی در پالایشگاه های نفت کشور، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید بنزین ایران به 63 میلیون لیتر در روز رسیده است.


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه تا بهار سال آینده چهار طرح جدید به منظور افزایش ظرفیت تولید بنزین در مدار بهره برداری قرار می گیرد، تصریح کرد: بر این اساس مجتمع بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان تا بهمن ماه و واحد آلکیلاسیون و مجتمع بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان تا آبان ماه امسال راه اندازی خواهند شد.

معاون وزیر نفت همچنین با تاکید بر اینکه با توجه به روند عملیات اجرایی مجتمع بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس هم تا بهار سال آینده به تولید بنزین با استاندارد یورو 4 خواهد رسید، اظهار داشت: همچنین تا اواسط سال آینده اولین فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با راه اندازی سه مجتمع جدید بنزین سازی ظرفیت تولید بنزین کشور از مرز 70 میلیون لیتر عبور می‌کند، تبیین کرد: در مجموع با بهره برداری از سه مجتمع بنزین ساز پالایشگاه‌های موجود و پالایشگاه خلیج فارس ظرفیت تولید بنزین ایران به بیش از100 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

کاظمی با بیان اینکه در سال 94 مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت تولید 12 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 5 راه اندازی خواهد شد، در خصوص وضعیت توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 در کلانشهرهای کشور، توضیح داد: هم اکنون بنزین یورو 4 در کلانشهر تهران، کرج، اراک و تبریز عرضه می شود.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه قطعا سال آینده در کل کلانشهرهای کشور بنزین با استاندارد یورو 4 توزیع خواهد شد، تاکید کرد: در کنار عرضه بنزین پاک، عرضه و توزیع گازوئیل یورو 4 هم در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه هم اکنون گازوئیل کم گوگرد و با استاندارد یورو 4 در جایگاه های تهران و کرج توزیع می شود، گفت: مراحل آماده سازی انبارهای نفت و خطوط لوله هم به منظور افزایش عرضه گازوئیل کم گوگرد و یورو 4 در مشهد مقدس در حال انجام است.

به گزارش مهر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم با انتشار گزارشی، اعلام کرد: از سال گذشته تاکنون متوسط عرضه بنزین با استاندارد یورو چهار از 2.5 میلیون لیتر در روز به حدود 13.3 میلیون لیتر در روز در سال جاری رسیده است که این رقم رشدی معادل 433 درصد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

توزیع گازوئیل یورو 4 هم در چهار ماهه نخست سال جاری به 6.3 میلیون لیتر در روز رسیده، این در حالی است که توزیع گازوئیل پاک در سال 92 معادل 2.6 میلیون لیتر در روز بوده که به این ترتیب توزیع این فرآورده نفتی در چهار ماهه ابتدای سالجاری 2.4  برابر رشد داشته است.