پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران گفت: با تغییر مبنای محاسبه تعرفه‌ ها از پالس به ثانیه مشترکان دیگر مجبور نیستند در ازای مکالمه کمتر از مدت زمان ١٣٤ ثانیه یا یک پالس تعرفه کامل یک پالس را بپردازند.  

رضا خلیلی، معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، مدعی شد: اجرای طرح یکسان‌سازی تعرفه‌ها موجب کاهش تعرفه تلفن ثابت شهری و ثبات قیمت تعرفه برون‌استانی شده است.

وی با اشاره به  تغییر مبنای محاسبه تعرفه‌ها از پالس به ثانیه  و اینکه مشترکان دیگر مجبور نیستند در ازای مکالمه کمتر از مدت زمان ١٣٤ ثانیه یا یک پالس تعرفه کامل یک پالس را بپردازند گفت: این موضوع با توجه به این‌که ٦٥‌درصد مکالمات شهری تهرانی‌ها زیر یک دقیقه است موجب کاهش هزینه قبوض مشترکان می‌شود.  

خلیلی افزود: به این ترتیب هزینه هر دقیقه مکالمات ثابت درون‌استانی به ٣٠ ریال و مکالمات ثابت برون‌استانی به ٣٣ ریال می‌رسد. این در شرایطی است که پیش از این هزینه هر پالس مکالمه 58.71 ریال محاسبه می‌شد.  

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران به محاسبات این موضوع اشاره کرد و گفت: مبنای زمانی هر پالس تماس از تلفن ثابت به ثابت از ساعت ٦ تا ١٣حدود ١٣٤ ثانیه و از ساعت ١٣ تا ٢١ به میزان ١٥٩ ثانیه و از ساعت ٢١ تا ٦ به میزان ١٩٣ ثانیه است.  

خلیلی افزود: با در نظر گرفتن تعرفه 58.71 ریالی هر پالس مکالمه می‌توان برآورد کرد که هر دقیقه مکالمه از ساعت ٦ تا ١٣ از‌ سال ٩٠ تا اردیبهشت امسال حدود 26.32 ریال قیمت داشته است.  

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران اضافه کرد: مبلغ هر دقیقه مکالمه از ساعت ١٣ تا ٢١ حدود 22.15 ریال و در ساعت ٢١ تا ٦ حدود 18.28 ریال بوده است. 

خلیلی تأکید دارد: مبنای این محاسبات دقیق‌تر شده و از پالس به ثانیه می‌رسد تا تعرفه‌ها دقیق‌تر محاسبه شود.