پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها گفت: با برنامه ای که در توزیع یارانه شیر در کل کشور داریم سرانه مصرف شیر در كشور افزایش خواهد یافت.

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس ‌جمهور و دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» عنوان کرد: دولت پیش از این هم اعلام کرده که یارانه هزار میلیارد ریالی باقیمانده شیر خام برای چهار‌ماه پایانی سال 1392 در ابتدای سال جاری پرداخت شده و برای سال جاری نیز معاونت برنامه ریزی رییس جمهور، دو برابر این رقم در چهار ماهه اول در نظر گرفته است.

وی افزود: دولت خود را موظف می داند بابت چهار ماه اول سال یعنی از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه 1393، حدود دو هزار میلیارد ریال یارانه برای شیر، پرداخت نماید. 

وی اضافه کرد: این رقم علاوه بر یارانه‌ ای است كه دولت برای توزیع 170 نوبت شیر رایگان مدارس درنظر گرفته است. مجموع این ارقامی که برای یارانه شیر در نظر گرفته ایم نشان می دهد سرانه مصرف شیر در کشور افزایش خواهد یافت.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها در خصوص تنظیم بازار لبنیات اظهار داشت: در دولت تصمیم بر این است تا در جلسات مشترکی بین وزارت جهادكشاورزی و كمیته تنظیم بازار ستاد هدفمندی یارانه‌ ها و ادامه رایزنی و گفتکو با دامداران و كارخانه‌های تولید محصولات لبنی، پروسه تولید و خرید شیر خام و عرضه فرآورده‌های لبنی را منطقی نماید. 

معاون اجرایی رییس ‌جمهور خاطرنشان ساخت: لازم است بدانید که در میان محصولات لبنی صرفا شیر خام كالاهای قیمت‌گذاری شده توسط ستاد هدفمندی یارانه‌هاست که ما خود را موظف به حمایت از تولید و توزیع آن و منطقی شدن فرایند شیر خام می دانیم.

شریعتمداری در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی گفت: یکی دو واحد تولید محصولات لبنی در مورد استفاده خارج از قاعده تخلف داشتند که برخوردهای لازم با آنها صورت گرفت لیکن اکنون بازار شیر در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد و مردم می توانند با آرامش و خیال راحت محصولات لبنی از جمله شیر و ماست سالم را مصرف نمایند.