به گزارش پارس به نقل از تسنیم،مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش قیمت بلیت قطار در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: ذوب آهن برای تولید ریل پیشرفته کارخانه آلمانی را خریداری کرده و در حال بسته بندی و دمونتاژ تجهیزات آن است.
 
 محسن پور سید آقایی در پاسخ به تسنیم، اظهار کرد: قرار نبود قیمت بلیت قطار در تابستان افزایش یابد. از ابتدا هم اعلام شد که این موضوع در حال بررسی است که بعید بود در تابستان قیمت ها افزایش یابد چون پیک مسافرت مردم است.
 
وی با بیان این که در نوروز امسال هم افزایش قیمت بلیت نداشتیم، تصریح کرد: حتما در مهرماه قیمت بلیت قطار افزایش می یابد. آنالیز جدول قیمت شرکت ها را دریافت کرده ایم تا پس از بررسی افزایش قیمت ها اعمال شود.
 
به گفته وی، در بحث افزایش قیمت بلیت قطار راه آهن به گونه ای باید عمل کند تا از یک طرف نه شرکت ها متضرر شوند و نه این که به مردم احجاف شود. 
 
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم اظهار کرد: در رابطه با تولید ریل ملی تفاهمنامه با ذوب آهن امضا شده است و ما نباید عملیات خاصی را انجام دهیم. تا جایی که بنده اطلاع دارم ذوب آهن کارخانه آلمانی را در این رابطه خریداری کرده و در حال بسته بندی و دمونتاژ تجهیزات است.
 
مدیرعامل راه آهن با تاکید بر این که آخر شهریور سال آینده کار تولید ریل به صورت آزمایشی انجام می شود، تاکید کرد: به دنبال عقد یک قرارداد تضمین به راه آهن هستیم تا بتوانیم به آنها برای خرید ریل اطمینان بدهیم.