به گزارش پارس به نقل از فارس، شرکت نفتی انی ایتالیا اعلام کرد: ایران که پس از روسیه دومین ذخایر بزرگ گاز جهان را به خود اختصاص داده است و بیش از ۲ قرن دیگر گاز دارد.


بر اساس این گزارش که بر پایه آمارهای سال ۲۰۱۲ تهیه شده است، ایران با رقم کنونی استخراج گاز و با فرض حفظ ذخایر خود در سطح کنونی تا ۲۱۴ سال دیگر گاز برای تولید دارد.

این شرکت میزان ذخایر گازی ایران در پایان سال ۲۰۱۲ را ۳۴.۱۶ تریلیون مترمکعب و میزان تولید گاز ایران را ۱۵۹ میلیارد مترمکعب اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش کشورهای دیگر با فاصله زیاد پس از ایران قرار گرفته اند به طوری که قطر به عنوان نزدیک ترین کشور به ایران تنها تا ۱۴۸ سال دیگر گاز دارد. عربستان با ۸۹ سال در رتبه سوم قرار گرفته است.

روسیه با وجود این که بزرگترین ذخایر گاز جهان را دارد به دلیل برداشت گسترده تا ۷۶ سال دیگر گاز خواهد داشت و در رتبه چهارم جهان از این نظر قرار گرفته است.

ذخایر گازی الجزایر نیز ۵۵ سال، اندونزی ۳۷ سال، چین ۳۰ سال، نروژ ۲۳ سال، آمریکا ۱۴ سال و کانادا ۱۲ سال دیگر دوام می آورد و این کشورها از نظر میزان دوام ذخایر گازی خود به ترتیب در رتبه های پنجم تا دهم قرار گرفته اند.