به گزارش پارس به نقل از مهر، فرشید دستوان در مراسم استقبال از مسافرین نوروزی با بیان اینکه سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده است، افزود: از این تعداد ۳۰۰ هزار مسافر وارد شهر بندرعباس شده اند. وی با بیان اینکه ۹۵ درصد مسافرت های دریایی کشور در استان هرمزگان انجام می شود گفت: عمده این سفرها به جزایر استان صورت می گیرد که اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده است و مشکلی در جابه جایی مسافران وجود ندارد.

رئیس شورای حمل و نقل استان هرمزگان و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به جابه جایی ۳۰۰ هزار مسافر از طریق بنادر مسافری هرمزگان گفت: این جابه جایی ها مربوط به حمل مسافر و خودرو می باشد.

فرشید دستوان با بیان اینکه در حوزه دریایی ۵۵۰۰ ظرفیت ایجاد شده است که تا دو برابر قابل افزایش است، بیان کرد: هرمزگان به دلیل دارا بوده حمل و نقل ترکیبی، جابه جایی از همه تردد ها برخوردار است که در این راستا روزانه ۵هزار نفر به وسیله اتوبوس، دو هزار نفر به وسیله قطار، دو هزار نفر به وسیله هواپیما جابه جا شده اند.
دستوان با اشاره به اینکه عمده سفرها به هرمزگان به وسیله خودرو های شخصی صورت گرفته است، اظهار داشت: در این راستا ۳۰ گروه تشکیل شده است. همچنین ۱۳ اکیپ پشتیبان با ۱۱ راهدار خانه ثابت و شش راهدارخانه موقت کار خدمات رسانی را انجام می دهند.

به گفته دستوان ۲۵۰ هزار نفر از راهداران هرمزگانی با همکاری پلیس راه مشغول خدمات رسانی در ۷۵۰ کیلومتر جاده استان هستند و راهداران در این مدت نگهداری جاده ها، نصب و رفع عیب علائم راهننمایی و جاده ای، روان سازی ترافیک با حضور پلیس، رفع مسدودی جاده ای به هنگام بارندگی را انجام می دهند.