به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی بخشی با اشاره به نقاط مثبت اقتصاد ایران در سالی که گذشت اظهار کرد: با توجه به تورم دو رقمی فزاینده ای که طی یکی – دو سال اخیر در اقتصاد کشور شاهد آن بودیم، به طور یقین تغییر روند تورم در شش ماهه دوم و طی مسیر نزولی می تواند مهم ترین تحول اقتصادی سال گذشته باشد، هرچند که تا رسیدن به رقم متعادلی برای تورم فاصله زیادی باقی مانده است.

وی افزود: با تغییر سیاست های دولت در سال جاری چشم انداز اقتصادی کشور برای سال آینده مثبت ارزیابی می شود، چرا که فعالیت ها و شاخص های اقتصادی رو به بهبود حرکت می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه فروکش نوسان در بازار سکه، طلا و ارز را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیریت بازار های موازی موجب کاهش نفوذ دلالان و سوداگران در این بازار ها شده که می تواند به تمرکز بیشتر سرمایه در بازار های مولد بینجامد.

بخشی در ادامه پرداخت یارانه نقدی در مقیاس وسیع را از چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۲ دانست و افزود: این درحالی است که مشکلات فوری و صنعت هم چنان به دلیل محدودیت منابع پابرجاست از این رو دولت باید به زودی اقدامی مناسب را در جهت کنترل منابع انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر تحولات سیاسی رو به بهبود پیش رفته و توافقات بین المللی سازگارانه پیش برود، می توان به روند مثبت اقتصاد کشور در سال آینده امیدوار بود.