به گزارش پارس به نقل از اقتصادپرس، دعوای میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اتفاقات بازار به موضوع کهنه ای تبدیل شده؛ اما این بار دبیر ستاد تنظیم بازار، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی شده و خیلی جدی تر در تلاش است تا مباحث این حوزه را از چنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت درآورد. البته حسن یونس سینکی در همین یکی، دو ماه اخیر معاون داخلی وزارت صنعت بود، اما به دلیل اختلاف نگاه و کاری ای که با محمدرضا نعمت زاده در حوزه تنظیم بازار داشت، از این وزارتخانه جدا شد.


این گزارش خاطرنشان می کند: حال حضور سینکی در وزارت جهاد کشاورزی و در عین حال، ستاد تنظیم بازار که زیرمجموعه معاونت اجرایی ریاست جمهوری است، باعث شکل گیری اختلاف جدیدی میان دو وزارتخانه شده است.

وی در رابطه با این که تنظیم بازار شب عید بر عهده چه دستگاهی است، گفته است که آیین نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی یا همان قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت تجارت، به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد که بر این اساس همه وظایف بازرگانی این بخش به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و تنظیم بازار شب عید نیز بر عهده این وزارتخانه است. به گفته سینکی، وزارت تجارت با توجه به اقدامات گذشته خود از جمله ذخیره سازی محصولات سیب و پرتقال به وظایف خود عمل و در تنظیم بازار شب عید به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی بازار محصولات کشاورزی کمک می کند. این در حالی است که خسرو تاج معاون وزارت صنعت تأکید دارد که تا پایان امسال تنظیم بازار میوه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و از ابتدای سال آینده مسئولیت تنظیم بازار این کالا و سایر کالاها و محصولات کشاورزی به عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.


اقتصاد پرس می پرسد: اما واقعاً تنظیم بازار شب عید بر عهده کدام وزارتخانه است؟ آن هم در شرایطی که براساس گزارش های رسمی دولت، قیمت میوه فقط در یکماه گذشته ۷/۵ درصد و یک هفته گذشته ۳/۲ درصد گران تر شده است. حال رشد ۲۷/۷ درصدی قیمت در یک سال گذشته که جای خود دارد.