به گزارش پارس به نقل از فارس، علی محمد نوریان ظهر امروز در حاشیه تجلیل از دانش آموزان نخبه این شهرستان در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه ۱۳۰ هواپیمای ایرانی در داخل کشور به دلیل تحریم قطعات قابل استفاده نبودند، اظهار داشت: با لغو بخشی از تحریم ها که مربوط به تامین قطعات این هواپیماها می شود حداکثر تا یک ماه آینده این هواپیماها وارد خطوط پروازی می شوند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات اخیر درباره تحریم های ایران تنها بخش مربوط به قطعات صنعت هواپیمایی لغو تحریم شده است، گفت: هنوز این قطعات به دست ایران نرسیده است.

نوریان اظهار داشت: این قطعات باید با اجازه مراکزی به ایران ارسال شود که این امر در دست انجام است اما فضای برخورد با کشور ایران تغییر کرده و بسیاری از سازنده های قطعات با ما وارد گفت وگو شده اند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ظرف یک ماه آینده بخش مهمی از هواپیما های استفاده نشده ایران راه اندازی شود، یادآور شد: صنعت هوانوردی ایران در زمره مواردی بود که بیشترین آثار سوء را در تحریم تجربه کرد.

وی ادامه داد: اگر این تحریم ها رفع شود بخش مهمی از صنعت هواپیمایی ایران شکوفا می شود زیرا ایران دارای تجهیزات، نیروی انسانی ماهر و متخصص است.

نوریان با اشاره به اینکه در مذاکرات تنها لغو تحریم های خرید قطعات صورت گرفته است، گفت: تحریم خرید سوخت، سلامت هواپیما و حتی خود هواپیماها نیز برای رفع کامل باید در مراحل بعدی مذاکرات صورت گیرد.