به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حمید چیت چیان اظهار داشت: برق پس از بررسی های متعدد در دولت ۲۴ درصد گران شد اما باید توجه داشت که این ۲۴ درصد افزایش رقمی بسیار اندک است.

وی افزود: رسیدن تعرفه مصرفی برق به قیمت تمام شده که با توجه به قانون هدفمندی و برنامه پنجم توسعه، تکلیف قانونی دولت است، بیش از همه به نفع مردم خواهد بود و منافع ملی در این تصمیم گیری کلان دیده شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه دولت به دنبال سود اقتصادی از فروش برق نیست، گفت: ما باید با رسیدن قیمت برق به هزینه تمام شده تولید، انتقال و توزیع، این صنعت را به جایی برسانیم که بدون یارانه و دخالت دولت بتواند روی پای خود بایستد.

وی ادامه داد: پروژه های متعددی در صنعت برق ایران از مرحله مطالعه تا اجرا تعریف شده که نیازهای این صنعت را در بخش های توسعه نیروگاهی، توسعه؛ بهسازی و نوسازی تأسیسات و خطوط انتقال و توزیع هدفگذاری کرده اما نبود منابع مالی کافی و چرخه نادرست اقتصاد برق، موجب کندی و حتی توقف برخی پروژه ها شده که اگر هزینه تولید برق با درآمد حاصل از مصرف آن تأمین می شد بدون اینکه بخواهیم به دنبال سود اقتصادی از مازاد ما به التفاوت ها باشیم، این پروژه ها با پول در چرخش درون صنعت برق تکمیل شده و به بهره برداری می رسید.

این عضو کابینه دولت با اشاره به رشد سالانه ۸ درصدی تقاضای برق در ایران اذعان داشت: در واقع صنعت برق باید با درآمد حاصل از فروش برق به مردم اداره شود اگر ما بخشی از هزینه ها را دریافت نکنیم موجب می شود که پروژه های توسعه ای نیروگاهی و شبکه های انتقال و توزیع انجام نشود، خاموشی ایجاد شود و دود این ارزان بودن برق در چشم مردم می رود.

چیت چیان همچنین در خصوص تأمین برق در سال ۹۳ گفت: تمامی تلاش خود را از ابتدای شروع به کار دولت به کار بسته ایم تا با وجود اقتصاد ناکارآمد صنعت برق کشور، سال ۹۳ را بدون خاموشی سپری کنیم و با تمهیدات اندیشیده شده در تابستان ۹۳ مشکلی در تأمین برق نخواهیم داشت.